Olympic of Atlantis

• Jetske

Hoi allemaal

Wij willen graag een weekje naar Karpathos, maar twijfelen nog tussen twee hotels: Olymic en Atlantis. Ik heb ook al op vakantiereiswijzer gekeken maar daar staan geen reacties op Atlantis, vandaar mijn vraag aan jullie!

Zijn er in Pigadia trouwens ook van die bureautjes waar je zelf excursies kunt gaan boeken of raden jullie iets anders aan?

Vast bedankt voor alle info. Groetjes, Jetske

• Ingrid

Over de hotels kan ik je niets vertellen. (zie ook mijn reactie op een paar vragen eerder eveneens over hotel Olympic)

In de haven kan je ter plekke je boottochtjes naar Olympos, Diafani, Apella .enzo boeken. (eigenlijk de enige mogelijkheid om dat stuk van het eiland te zien). Verder zou ik gewoon een autootje (4wd als je off the road, dus op onverharde wegen wilt rijden) of een scooter huren om het eiland ontdekken.

• Gonnie

En bij Possi travel kun je allerlei excursies boeken. Possi zit bij de grote terrassen,kun je niet missen! Zou wel een vergelijkend waren/prijzen onderzoek doen!

• herbert

Gewoon lekker zelf alles ondernemen, is heel makkelijk op Karpathos. Scheelt je een heleboel geld ( kan je weer van uit eten) en is eigenlijk veel leuker en avontuurlijker.

• Jetske

Helemaal mee eens…vooral met je ‘uit-eten-opmerking’…heerlijk! Hebben ze op Karpathos nog een bepaalde specialiteit die we zeker moeten gaan proberen?

De klassiekers als de boerensalade, tzaziki, bifteki en kleftiko houden we er natuurlijk sowieso in. De hotels die ik op het oog heb zijn alleen logies en ontbijt dus we kunnen lekker gaan smikkelen in allerlei leuke taverna's!

Weten jullie trouwens of je op Karpathos ook een amuse van het huis krijgt? Want dat viel ons op Zakynthos op! Overal kregen we wel iets van het huis aangeboden, dat hadden we daarvoor op andere eilanden (Kos, Rhodos, Cycladen) nog niet meegemaakt!

Groetjes!

• Ingrid

Laat je verrassen op en door Karpathos! Als we hier alles van te voren ‘verklappen’ is er niets meer te ontdekken. Het eiland is net te vergelijken met andere eilanden.

Amuse heb ik nog niet meegemaakt op Karpathos, wel een drankje achteraf (variërend van lokaal gestookte likeur tot metaxa)

'Specialiteit' van het eiland: verse paste met uit en knoflook, gebakken in de olijfolie. Lekker, en voedzaam.

O.a. in Olympos kan je zien dat ze vers gemaakt worden.

• herbert

Ingrid heeft gelijk, laat je verrassen door het eiland en z'n vriendelijke bevolking. Eettips geven is moeilijk want smaken verschillen nu eenmaal, ik heb weleens op aanraden van mensen bij restaurants gegeten waar het niet te (vr) eten was, je kan het dus beter zelf ontdekken. Je krijgt bijna altijd een ouzo, raki of een klein likeurtje bij of na het eten maar een amuse heb ik ook nog nooit gehad. Veel plezier op ons mooie eiland!

• liponix

Maar bestel in elk geval een Karpathos salade mocht je bij Orea Karpathos gaan eten.

• herbert

Met stukjes everzwijn ??

• liponix

Nee, ei, met ei.