hotel?

• Frans

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Karpathos (hiervoor zijn we in Samos en Parga geweest). Nu twijfelen we nog tussen Hotel Olympic en Hotel Sevenstars. Heeft

iemand ervaring met deze hotels? p.s. ik heb het één en ander gelezen over de wind die nogal actief kan zijn. Is dit wekenlang of sporadisch? Lig je dan te zandhappen op het strand? Alvast bedankt voor eventuele reacties.

• Ingrid

Er is altijd een beetje wind, maar soms is deze wel beetje hard.

Zandhappen valt wel mee. Je kan immers bedjes + parasol huren.

Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde hotels, want ik heb zelf altijd een appartement.

heb je al op www.reiswijzer.nl gekeken?

• liponix

Beoordelingen van alletwee staan op www.zoover.nl

• tho

bedjes in overvloed haha..maar je zal met harde wind weinig kunnen genieten van zee zwembad en dergelijke..alles waaid gewoon weg!!

heb het vorig jaar meegemaakt…1 dag gelukkig maar…was echt geen lolletje..nog niet eens fatsoenlijk een boek kunnen lezen dan….het water in dan schiet al helemaal niet op…je bibbert een end weg niet normaal meer..maar echt harde wind is idd sporadisch ( sorrie herbert als ik het verkeerd schrijf dit laatste woord)

maaruhhmm voor 1 of voor 2 x is karpathos best heel leuk…je hebt het alleen wel gezien na een aantal keren.

• Ingrid

Wegwaaien kan je voorbereiden. Alles in een plastic tasje en die vastknopen aan de parasolvoet. Op een luchtbedje in zee is inderdaad niet zo geschikt op Karpathos.

Vorig jaar waaide het inderdaad 1-2 dagen erg hard, dat ik de wind een keer de auto voelde ‘liften’. En heb foto's dat we bijna van het Monument bij Menetes afwaaiden en zittend de trap afdaalden.

Desalniettemin. Een geweldig eiland.

• tho

die trap is steil ja:P..en als het waaid best eng

• Paul

Ik heb nog nooit meegemaakt - ik was voor het eerst op Karpathos eind jaren 70 -dat het wekenlang waaide. Een goede oplossing is een meer beschut strandje kiezen. Dat is niet moeilijk want er zijn heel veel leuke bereikbare strandjes het hele eiland rond.

• herbert

In augustus is er een jaarlijks terugkerende wind genaamd de Melemi en dat is beslist geen pretje. Ik heb het meegemaakt dat je dan niet eens naar buiten kon laat staan naar het strand en dat kan dagen duren. Daarom ga ik altijd in het voor of na-seizoen dan heb je er minder last van. Een beetje wind trouwens wel lekker.

• Paul

Als je niet hoeft te gaan in augustus zou ik los van de wind voor een andere maand kiezen. In augustus is het druk en de internationale toeristenindustrie draait op volle toeren. Ik vind september een fijne maand. De zee is warm,het weer goed en alles is - zeker begin september - nog open. Het voorgaande neemt niet weg dat het altijd goed is om naar Karpathos te gaan. De mensen zijn open en nieuwsgierig naar wie je bent. Verder verstaat het eiland de kunst om traditie te combineren met de wereld van nu. Het boekje “Tales from a Greek Island” van Roger Jinkinson geeft een goede indruk daarvan. Ook het boekje “De humor ligt op Karpathos” van Aad Alleblas kan ik je van harte aanbevelen.

• Ingrid

Helaas, ben ik ‘verplicht’ te gaan in augustus of juli. Alleen die winderige taferelen van herbert heb ik nog niet meegemaakt.

Beetje wind is wel lekker en anders: extra knijpers mee om je handdoek vast te zetten aan je strandbed of een keien op je handdoek. Die liggen er ook genoeg.

Frans, op elk eiland staat wind. Op de een nu eenmaal wat meer dan de ander. Dat het op Karpathos wat harder waait dan andere eilanden merk je al als je aankomt op het vliegveld. (Afgelopen zomer was een doorstart noodzakelijk, omdat het vliegtuig anders naast de baan zou landen.) Het Zuiden van Karpathos is een beroemd en befaamd Surfersparadise juist vanwege de hoeveelheid wind.