hotel Olympia/Karpathos?

• janneke

Hoi allemaal!

Wij zijn erge Griekenland-fans en willen ieder jaar een ander eilandje ontdekken. We hebben al gehopt op de cycladen en ook Kos, Zakynthos en Rhodos al bezocht. We houden van veel zien en doen (fietsen, wandelen, excursies etc), beetje winkeltjes kijken en lekker uit eten en een terrasje pakken. Is Karpathos daar een geschikt eiland voor? En kent iemand hotel Olympia in Pigadia?

Vast bedankt voor jullie reacties! Groetjes, Janneke

• Ingrid

Fietsen zou ik op Karpathos niet doen. Te heuvelig/bergachtig voor.

Maar er is genoeg te zien, al is het niet te vergelijken met Kos, Zakythos en Rhodos. Deze eilanden zijn veel toeristischer ingesteld dan Karpathos.

Voor recensies over hotel Olympia:

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/plaats/1279/pigadia-karpathos-stad/

• maria123456/mary

is het Olimpic of Olympia? want die zijn er beide. Maar ik haal de namen ook door elkaar. Dus zoek jij de naam kijk ik welk hotel ik weet. kom ik er morgen op terug.

• maria123456/mary

Olympic ken ik. Prima: schoon, vriendelijke eigenaar, kan je tussen de middag ook wat eten als je bij het zwembad blijft. 1 nadeel je moet omhoog naar het hotel. verder geen nadelen. Bij het zwembad is het meestal heel rustig.

• janneke

Hoi Ingrid,

Zou je iets op kunnen noemen van wat er dan allemaal te zien en te doen is?

Ik had inderdaad al wel gelezen dat het een rustiger eiland is dan de andere eilanden die we al hebben gezien, al vonden wij Zakynthos ook al wel rustig, maar voor een week prima te doen.

Groetjes!

• Ingrid

O.a. georganiseerde excursies (per boot) naar Olympos en Apella strand (laatste meestal incl. een bbq), bustour over het eiland, kookclinic.

Leuker: zelf een auto/scooter huren en dan naar Finiki, Arkasa, Amoopi, Mesochori, Kyra Panagia …. lijstje is vast niet compleet, ik denk dat velen hun eigen ervaringen ontdekkingen hebben.

• janneke

Hoi!

Het is inderdaad hotel Olympic. Het klinkt allemaal prima. Hebben jullie op Karpathos veel gezien/gedaan of een lekkere luiervakantie gehouden?

Groetjes, Janneke

• maria123456/mary

Heel veel gezien. niet veel gedaan heb altijd 14 dagen een auto. En kan niet hele dagen liggen. Heb bijna alle wegen en op wegen lijkende routes gehad. De meeste toen nog niet geasfalteerde zijn nu wel geasfalteerd. Behalve de weg naar Olympos.

Daar wordt aan gewerkt maar wanneer dat klaar is? Vermoedelijk 2008.

Ik kom er al sinds 1990 of 1991 dat kan ik niet meer herrinneren of terug zoeken.

Veel gezien, ook dingen waar men meestal niet toe komt. Maar er zijn weinig opgravingen en spectaculaire musea. maar als je nog dingen naast die van de andere site's wil weten zoals lekker eten ed. moet je me dat maar mailen ga ik het opzoeken hoe het heet. (kan slecht namen onthouden)

• janneke

Ik houd me aanbevolen voor alle info! Leuk vind ik dat altijd; lekker vakantievoorpret!

Wij zijn ook geen lui liggen-types. Lekker veel gaan zien en doen en dan 's avonds uitrusten bij een lekker Grieks diner en een heerlijke cocktail!

Bedankt vast voor alles! Groetjes, Janneke

• Joke2

Janneke, kijk voor meer informatie ook eens op www.karpathos.nl.