Zephyros Village Karpathos

• Jaap en Karin Zijlstra

Wij gaan in September a.s. naar Karpathos. Accomodatie Zephyros Village in Pigidia. Wie heeft ervaring met dit appartement.

Is er bv. koffiezetapparaat, horren voor de ramen ? Ligt het ver van de restaurants en taveernes? Vernemen het graag.

• Ingrid

Ik heb net afgelopen 2 weken bij Zephyros gelogeerd. (voor het 2e jaar overigens)

Er is een waterkoker, geen koffiezetapparaat, wel een koffiefilterhouder

Er is een hor voor de schuifdeur naar het balkon. maar deur open betekent dat de airco het niet doet. (magneetje mee om het te omzeilen) Heb in de 2 weken dat ik er was geen mug / vlieg of ander insect gezien, trouwens.

Er liggen verscheidene restaurants/tavernes letterlijk om de hoek. Als je wilt kan je elke avond ergens anders eten.

lees ook de ervaringen op vakantiewijzer.nl:

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/30741/zephyros-village/

Doe Andreas en Maria de groeten van mij.

• Henk Op de Laak

Schuifdeur open, rolhor ervoor, airco aan. Ik vraag me af waar je dan mee bezig bent. Zou je dat thuis ook doen?

Of is het van, ik heb ervoor betaald. Wat denk je van de energiekosten daar?

• Ingrid

Energie verspillen. In elk geval was bij mij schuifdeur dicht, airco aan of schuifdeur open, airco uit. Alle twee is (bij een 1kamerappartement) absoluut niet nodig.

(magneetje had ik dan ook niet bij mij. zoals ik las bij anderen op o.a. vakantiewijzer.nl, die hadden waarschijnlijk 2kamerappartement en dan hang airco in de slaapkamer)

• Ingrid

Hoi Jaap en Karin,

Hebben jullie het naar je zin gehad bij Andreas en Maria?

• Jaap en Karin Zijlstra

Ingrid, Ik moet je het volgende vertellen. Het appartementencomplex in aanzicht is niets mis mee. Ik vond Maria aardig. Andreas was een “bitch” vond ik. Tussen die 2 boterde het al niet zo. Grote ruzie mee gemaakt dat Maria wegscheurde met de auto. Als je iets aan hem vroeg voelde Andreas zich steeds aangevallen, dus ging in de verdediging. De reinheid van de kamers was ver te zoeken. Overal haren en de vloer was niet schoon. Bij aankomst zat de waterketel vol met kalk. Bestek nog gebruikt met etenswaren in de la, eveneens de borden. Je kunt ook niet met 1 emmer water 4 appartementen schoonmaken. Maar verder hebben wij een mooie 14 dagen op Karpathos gehad. Hoop gezien,dwz alle hoeken en gaten hebben we bezocht met een auto die we 14 dagen hadden.

• Ingrid

Jammer dat jullie dit hebben moeten meemaken bij Zephyros Village.

Dat het niet zo botert tussen Andreas en Maria was mij vorig jaar al duidelijk. Echte een escalatie tussen hen heb ik (gelukkig) niet meegemaakt. Je merkte wel aan alles dat ze alleen tegen elkaar praatten indien het nodig was.

Heb ook niet meegemaakt dat Andreas uit z'n humeur was. Toen ik er in augustus was en hij wel eens even weg moest voor het Epargeio (kantoor van de Prefect, dat gele gebouw in u-vorm), dan riep hij ‘jij bent de baas nu’ en weg was hij op z'n scooter.

Ik spreek Andreas nog regelmatig, trouwens. Er is tussen hem, Maria en mij wel een vriendschapsband ontstaan. Ook tussen mij kinderen en hun tweeling (Logothetis en Minas) was een leuk contact.

Ook jammer dat de schoonmaak zo belabberd was en dat het bestek vuil in de la lag. Nadia rent het vuur uit haar sloffen en moet al die 27 apartementen in haar eentje doen. En dat is best veel! In welk appartement zaten jullie? Ik zat dit jaar (en vorig jaar) in 27.

Toch hoop ik dat jullie genoten heb op Karpathos.

• Jaap en Karin Zijlstra

Wij hadden appartement 14 , schuin tegenover hun kantoor.

Voor de rest gewoon genoten op het eiland.