olympos: rust

• connie

Nog eens een vraagje: wanneer verdwijnen de touristenbussen weer uit olympos? ik wil er wel graag naartoe maar niet als het hele dorpje vol zit met anderen touristen.

Connie

• JANA

Bent U dan geen toerist?

Wat maakt U zo bizonder, dat U zich niet onder het gepeupel wilt mengen?

Misschien kunt U het op een akkoordje gooien met het gemeentebestuur van Olympos door een half miljoen euro op tafel te leggen en het hele dorp voor een week af te huren. Prettige vakantie overigens. JANA

• John V.

Tussen half 5 ‘s middags en 10 uur ’s morgens kom je daar nauwelijks toeristen tegen.

• Hans

connie,

Voor jou lijkt me het midden van Australie en ideale vakantieplek.

Daar kom je mij ( en ik denk vele Griekenlandliefhebbers ) waarschijnlijk niet tegen.

Rustiger kan je het niet wensen.

Hans

• Dido

Connie,

In het zomerseizoen inderdaad pas na 4-en smiddags, maar zo na 15 september heb je het dorp vrijwel voor jezelf.

Er is wat te huur in het dorp, dan kun je je die paar uur per dag prima verstoppen.

Dido

• connie

Jullie zijn erg vriendlijk!

ik wil niet naar Olympos als er te veel andere touristen zijn omdat ik er fotograferen wil - en niet andere touristen maar huizendetails, als de bewoners er geen probleem mee hebben natuurlijk. en aangezien de bussen er redelijk lang blijven zal ik er misschien ook een nacht verblijven. serieus, als jullie de keuze hebben tussen bvb de meteorakloosers in midden griekenland in al hun pracht te zien of heel veel mensen en een beetje van de kloosters, wat zouden jullie kiezen?

Connie

• Hans

Connie,

Mijn reaktie is niet onvriendelijk bedoeld maar sluit wel aan op de wijze waarop jou vraag bij mij overkwam.

Als ik in jou vraag lees dat ik op Karpathos al onder de toeristische meute behoor met de vraag wanneer ik weer verdwijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij hebben ook bewust voor het minder toeristische Karpathos gekozen omdat we de toeristische eilanden zoals Kreta, Rhodos, Kos, Corfu, en noem ze maar, al hebben gezien.

Dit neemt niet weg dat ik contacten met andere toeristen ( en zeker de al meer ervaren Karpathosgangers ) als prettig ervaar.

Wij willen dit eiland graag in al zijn schoonheid ontdekken zonder weg gekeken te worden. Dit doet afbreuk in wat ik op diverse internet sites over Karpathos heb gelezen.

In ieder geval prettige vakantie,

kalo diakopes

Hans

• Herbert

Volgens mij een doodnormale vraag van Connie, ik snap niet dat er zo op gereageerd wordt.

Als de “toeristen” bussen zijn verdwenen in de middag is het doodstil in Olympos dan kan je eventueel een kamer huren en heb je het rijk bijna alleen!

Kleine kanttekening; denk niet dat alles koek en ei is in het dorp want er heerst veel haat en nijd en afgunst tussen de bevolking ! De “echte ” Griekofielen weten dat !

• Dido

Vertel eens Herbert over die haat en nijd etc.

Ik was er dinsdagavond/nacht, ja tijdens de panagia, en de jaarlijkse belijdenis ruimt alle zooi op en de huwelijksmarkt kan niet starten voordat alle mannen hun ergernissen hebben uitgezongen en er nog maar eens een fles Cutty Sark op uitdrinken.

De druk van de vrouwen/dochters (zeker die Maria heten) is dermate groot dat alle shit (hooguit 1 jaar oud) rap ter tafel moet komen.

Dido

• Arno

Als de touristenbussen uit Olympos zouden verdwijnen is het gedaan met het dorp.

Bestaat geheel en alleen uit het toerisme (= het “Marken” van Karpathos)

Vandaar ook de haat en nijd onderling; het is gewoon keiharde bussines

Ga lekker na Mesochori; het is er zeker zo mooi maar nogwel een stuk rustiger.