arkassa aan te bevelen?

• connie

Hallo,

ik ben aan het overleggen om vanaf 24.08 2 weken lang naar Karpathos te vliegen, en wel naar Arkassa, appartement Heleni.

Is Arkassa aan te bevelen als je vooral rust zoekt? En is Heleni dan de juiste keuze of zit er een disco of club met animatie naast?

Hoe druk is het om deze tijd van het jaar? Moet ik met overvolle stranden en veel lawaai rekenen?

En: op de website van de Heleni (sudtours website is nog onduidelijker) heb ik gezien dat het complex direkt aan zee ligt.

http://www.elenikarpathos.gr/

Wat is er achter de schutting? een ministrandje of een paar rotsen waar men kan gaan snorkelen of een straat?

groetjes,

connie

• loes

hoi hoi,

Wij zijn net 2 weken hier geweest en het is ons zeer goed bevallen!

( zie www.vakantiereiswijzer.nl)

Wel is aan te raden een auto erbij te nemen, dan kom je nog eens ergens!

Er is geen disco of iets in de buurt en het strand niet naast de deur maar ongeveer 15-20 min lopen ( is prima te doen) bij dat strand is een prima restaurant

• connie

Hiya Connie,

ja, er zit een auto bij het appartement. Het island willen wij natuurlijk ook verkennen, maar wij zoeken vooral heel veel rust maar ook een redelijk natuurlijk gegrooit dorpje, dus amoopi of pigadia is geen optie voor ons.

ik weet dat het strand ietsje verder weg is. het appartement moet ergens langs de straat richting finiki liggen. als ik naar de fotos kijk lijkt het erop dat heleni direkt aan het water ligt, maar of er nog een cliff met een straat voor is kan ik zo niet zien.

nou, ik ben in ieder geval benieuwd over meer informatie and tips, ook over he strand. dat er (helaas) ligbedden zijn heb ik al gezien. maar hoe zit het met musiek, babanaboats en andere vervelenden dingen?

connie?loes schreef:

>

> hoi hoi,

>

> Wij zijn net 2 weken hier geweest en het is ons zeer goed

> bevallen!

> ( zie www.vakantiereiswijzer.nl)

> Wel is aan te raden een auto erbij te nemen, dan kom je nog

> eens ergens!

>

> Er is geen disco of iets in de buurt en het strand niet naast

> de deur maar ongeveer 15-20 min lopen ( is prima te doen) bij

> dat strand is een prima restaurant

• loes

Het app. ligt iets van de straat nog waar je geen last van hebt.

De zee ligt er een meter of 30 (gok hoor !!) achter je kan er zo naar toe lopen alleen niet te zwemmen!!!!!!!!! = cliff.Er ligt geen weg meer tussen. Maar wel genieten van de rust en een schitterende zonsondergang!

Hoezo jammer van de ligbedden?? Er is absoluut geen massa tourisme! de bedden hebben op de meeste stranden niet de overhand en er zijn nog zat verscholen strandjes waar je met 2 of hooguit 10 mensen zit!!

Bananeboten en muziek op het strand heb ik nergens gezien e/o gehoord

Laat ( zoals zovaak op dit forum gezegt ) je verrassen !!

• erwin

Je zult zeker rust krijgen want er is in Arkassa niets maar dan ook niets te beleven. ! het is maar wat je zoekt !!

• H&H

Wij waren daar begin juni. Erg veel muggen. Sommige appt geen horretje voor ramen. Exclusief ontbijt boeken, want dat stelt niets voor. Karpathos zelf vonden wij mooi maar iets te rustig (wij komen regelmatig op de Cycladen). Wel mooie en rustige stranden aan andere kant eiland. Amoopi is een echte afrader. Plaatsje Arkassa is niets, wij aten in Finiki, maar ook daar was het erg stil. Als je zit te eten is iets meer vertier toch wel grappig. Overigens waren de restaurants prima net als de bediening. Goed dat jullie een auto hebben. Appt complex Heleni is verder prima, netjes, lekker zwembad en als je een studio hebt frontaal zeezicht. Als je van rust houdt, gewoon boeken. Veel plezier!