kranten-artikel

• Gonnie

Op de site InKarpathos.com staat onder het kopje Other… een artikel over Karpathos:dramatic mountains , safe villa. Als je doorklikt krijg je het hele artikel uit een Atheense krant. Werpt weer een heel ander licht op de bootjes naar Olympus en Diafani en beschrijft ook nog het dorpje Mesochori. Twee vliegen in een klap.

• Ingrid

http://www.inkarpathos.com/cgi-bin/forum/forum_posts.asp?TID=3448#5259

• Gonnie

Dit doet bij mij niks Ingrid!! Gewoon Inkarpathos aanklikken via karpathos pagina.nl dan op enter, doorscrollen naar other enz. Niet zo moeilijk hoor!

• Ingrid

wel als je het als geheel blocked en copied, vervolgens in de adresbalk weer ‘plakt’.

artikel staat ook hier:

http://www.athensnews.gr/athweb/nathens.prnt_article?e=C&f=13191&t=06&m=A22&aa=1

• Paul

Het Chrysovalatou-systeeem gaat nog verder dan uit het artikel blijkt. Zo wordt bijvoorbeeld de bus die de toeristen “afvoert” naar Oympos zo geparkeerd dat het zicht op de barretjes - voorbij de hoofdweg naar Olympos - wordt onttrokken.Dit ten faveure van de restaurants direct gelegen aan de aanlegsteiger. Een daarvan is in eigendom van familie. Het Chrysovalatou systeem is een primitieve vorm van het uitmelken van toertisten op sommige plaatsen in Griekenland dat ik ken van het einde jaren zeventig. Jammer want Diafani/Olympos kunnen dit missen als kiespijn.

• Ingrid

Sjammer voor Chrysovalatou is dat ik er nie ben ‘ingetrapt’. Na ‘rondje’ Diafani (nadat we met de ‘toeristenboot’ daar waren aangekomen) ben ik neergestreken bij het restaurantje pal achter/naast het dolfijnenfonteintje.

(Of behoort dat ook tot de ‘clan’)

• Paul

Nee je hebt een perfecte keuze gemaakt. Dat is het restaurantje van Gabriella en Gigi, dat de Chrysovalatou clan uit het zicht probeert te zetten. Niks vind ik zo mooi in mijn vakantie om daar 's ochtends een paar uur te ontbijten met veel koffie. Het zicht op de zee en het bergachtige kustland is apart. Een voor een maken de dorpeling daar even een pitsstop in hun rondje Diafani. Nooit ga ik daar weg zonder een interessante ontmoeting.

• Gonnie

Hadden ze daar ook niet zelfgemaakte taarten? Volgens mij heb ik daar wel eens iets met citroen gegeten. Kan me nog herinneren dat dat erg lekker was!!

• Paul

Absoluut. Dit jaar had ze zelfgemaakte appeltaart. Dat heeft me op z'n minst een kilo gekost en twee weken hard trainen om het er weer af te krijgen.

• Ingrid

Dat heb je toch wel over voor 2 weken lang zelfgemaakte appeltaart???