Weer thuis.......

• Moon

Gisteren helaas weer naar huis na 2 heerlijke weken Karpathos! Iedereen weer gezien en gesproken, lekker genoten, zoals elk jaar.

Wel veel veranderd, helaas niet allemaal ten goede…………Ben bang dat ons geliefde K. over een paar jaar ècht helemaal volgebouwd is en net even tè toeristisch zal zijn.

• Gonnie

Zoals?…….

• Paul

Ik vond het wel meevallen. Pigadia ontikkelt zich tot een leuk kleinschalig toeristisch stadje waar de toon wordt gezet door Griekse middenstandertjes. Het zal echt geen Mykinos worden. Natuurlijk mis ik ook die authentieke winkeltjes waar van alles en nog werd verkocht werd. Als je Pigadia als uitvalsbasis gebruikt om het eiland te verkennen zijn er echter zat mogelijkheden om dat nog te vinden. Het zuidelijk deel meer toeristisch en het noordelijk deel meer autentiek. In die combinatie ligt volgens mij de kracht van het eiland.

• Ingrid

Mee eens, Paul.

Mijn voornemen van voor vertrek om volgend jaar eens het vaste land te bezoeken en niet naar Karpathos te gaan is gedurende mijn verblijf daar alweer aardig tenietgedaan.

Er was inderdaad wat veranderd. Zo heeft de supermarkt op de kruising een pin-automaat, is de straat voor m'n appartement voorzien van asfalt (was mij nog niet eens opgevallen, maar 1 van m'n kinderen zei het mij). Archontiko dat geen Archontiko meer is, maar een Chinees restaurant. Aigaio, die z'n deuren heeft moeten sluiten omdat de vergunningen niet in orde waren. Gelukkig was er ook wel wat hetzelfde gebleven: de schappen bij de supermarkt van Chatzantoni die óf vol óf leeg zijn, zodat je bij gebrek aan wat je nodig hebt alsnog naar Dias moet doorlopen. Niet te vergeten de vriendelijkheid van de eilanders. De verraste blikken als ze ontdekken dat je Grieks spreekt. Heb de afgelopen 2 weken meer nieuwe vrienden gemaakt, al wonen ze allemaal niet op Karpathos.

Misschien dat ik volgend jaar toch wel weer ga. Mét of zonder kids.