Muggen

• karel

Wie weet of er veel muggen zitten op Karpathos en de eventuele remedie daartegen.

• Paul

Dit jaar - ik was de eerste week van juli op Karpathos - heb ik geen last gehad van insecten als vliegen en muggen. In het verleden is dat helaas niet zo. Vliegen hebben bij mij menig dagje aan het strand verpest.Ik weet geen remedie daartegen. Op sommige strandjes komen ze meer voor dan op andere, zodat je ze wel enigszins kunt mijden. Muggen kwamen vaak voor in mijn hotelkamer. Een apparaatje dat je in het stopcontact kan steken en - naar ik vermoed een bepaalde geur afscheidt - werkt afdoende is mijn ervaring.

• herbert

Nee, niet veel muggen, wel veel Nederlanders !!

• Ingrid

Vorig jaar geen last van muggen gehad. Ligt er ook net aan hoe schoon het appartement is denk ik.

Ik neem wel altijd Muggenmelk en zo'n muggenstekker mee. Straks ook maar weer, al heb ze vorig jaar niet gebruikt.

• Dido

Karel,

Eigenlijk nooit last gehad, van muggen.

Pret heb je van salamanders, vlinders en roofvogels.

En vergeet de ezels niet, pretbeesten bij uitstek !

Kippen zijn ook aangenaam.

Op Karpathos komen ook zgn. dubbele wespen voor, een attractieve, soms agressieve Stuka met goede bedoelingen. Ze gaan altijd ergens anders naartoe.

Als je er oog voor hebt, wil ik maar zeggen, valt het reuze mee wat er zoal in de lucht hangt.

Dido

• Paul

Karpathos is een prachtig eiland met een ruige en mooie natuur.Ik geniet ervan zonder te weten hoe alles heet. Ik ben visueel ingesteld en luister graag naar de verhalen van de mensen die verstand hebben van de natuur. Op Karpathos zijn ook veel mooie strandjes waar je lekker kunt relaxen. Dat neemt niet weg dat ik op een paar strandjes behoorlijk ben geprikt door insecten die eruit zien als vliegjes. Dat betrof niet aleen mij. Het valt me op dat niet iedereeen van dit forum daar ervaring mee heeft. Misschien dat het te maken heeft met de periode van het jaar dat je op Karpthos bent en de locatie. De vraag blijft wel: wat kun je er tegen doen.

• Dido

Er valt niks tegen te doen !

Go with the flow, zegt het gezegde.

Als je op reis gaat, kom je lokale geneugtes tegen, positief en/of negatief.

Als je in je stoel blijft zitten, word je niet geprikt, qua mug.

Dido

• Paul Severijns

Gelijk heb je maar op Vananda-beach - mijn favoriete strandje - heb ik in ieder geval nooit last gehad van insecten. Het is ook een kwestie van kiezen.

• tho

ik zou zeggen…koop bij de blokker een klamboe..en trek die over je hoofd..uv komt er gewoon door heen,dus geen problemen met niet bruin worden..probleem opgelost

• herbert

Of een burka….!!!