auto-bootverhuur

• Marco

Wij gaan 27 juli naar Karpathos en ik vraag me af waar ik in Pagadia het beste (lees goedkoopste) een fatsoenlijke jeep kan huren.

Ook vraag ik me af of je op karpathos ergens een bootje kan huren

ik kom het weinig tegen in Griekenland, of ik kijk niet goed genoeg

Groeten Marco

p/s prettige vakantie voor allen die nog gaan

• Ingrid

Marco, ooit (zo'n 3 jaar geleden) was ik op Zakynthos op vakantie en daar kon je gewoon op het strand bootjes huren. Je weet wel, van die drijvende bakjes met een tentzeiltje erboven, motortje erachter en varen maar. Brrr.

Nu ben ik absoluut geen bootjesfan (en mijzelf er vorig jaar op karpathos echt toe moeten zetten om de trips naar Olympos en Apella te maken) en zal er dan ook zeker geen huren.

Voor een autohuren hoop ik dat een ander je antwoord kan geven. Ik vond het vorig jaar te prijzig om voor een paar (2-3) dagen een auto te huren, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven.

Jij ook prettige vakantie? Waar ga je ‘wonen’? Zelf kom ik op 4 augustus

• herbert

Een boot huren wordt moeilijk op Karpathos maar een jeep is geen enkel probleem. Er zijn verschillende verhuurbedrijven, loop er een paar langs en vergelijk de prijzen en na wat onderhandelen kan je meestal voor een niet al te hoog bedrag wat huren ! succes !

• Dido

Hoi Marco,

Wellicht zie ik je in het vliegtuig.

Laten we deze discussie aangaan: Karpathos is geen off-the-road-eiland.

Jeeps (toch bedoeld voor oorlogen) passen niet tot nauwelijks bij de mentaliteit van de inwoners en bezoekers hebben daar rekening mee te houden.

Echter, de nieuwsgierigheid van eigenlijk alle Grieken wint het altijd weer van hun weerzin over het vervoermiddel waarmee je aankomt.

Ach, wil ik maar zeggen, hou het simpel.

Dido

• Marco

Hoi Ingrid,

Ik ga in appartement Kalimera wonen en ben 3 augustus weer in Holland

• Marco

Hallo Herbert,

Heb je ervaring met een bepaalde verhuurder op Karpathos?

scheelt me een boel zoekwerk

Ik ben nog nooit op Karpathos geweest, maar op andere eilanden was na onderhandeling inderdaad wel wat mogelijk qua prijs

Dus ga ik er van uit dat ook nu mijn Hollandse kortingsdrang weer vruchten afwerpt

• Marco

Hoi Dido,

wellicht zien we elkaar in het vliegtuig, al is het wel errug vroeg, vergeet de thermoskan niet want ik heb begrepen dat we in het vliegtuig niks meer te eten of te drinken krijgen

Ik wil helemaal geen discussie aangaan, ik heb maar een week dus wil ik niet op de bus hoeven wachten vandaar die jeep. (hopelijk zijn ze ook leverbaar zonder afweergeschut)

Daarbij is een jeep juist superhandig met al die lekkere wegen in griekenland en daarbij kun je met een jeep ook normaal rijden

Over dat niet Off the Road eiland, ik heb begrepen dat als je naar Olympos of -bos wilt gaan je niet echt een soort strakke A2 kunt verwachten.

prettige vakantie

• maria123456/mary

Nee geen A2 maar ook geen file in en buiten de spits. Maar er zijn nu wel werkzaamheden aan de weg.

• Dido

Hoi Marco,

Kheb nog geen tickets, wat is vertrektijd ?

Je hebt natuurlijk gelijk: met maar 1 week tijd moet je geen dagen gaan ronddarren.

Toch zou ik ter plekke (Pigadia) even gaan uit-onderhandelen. De mei-cijfers gaven een daling van het toerisme te zien van 30 %. Een ieder zal blij zijn je te zien komen. 1 blij, 2 blij enz.

Dido

• Paul

Hoi Marco,

Tijdens de vlucht komt het personeel een paar keer langs met versnaperingen en drank. Het is alleen niet gratis.

Groet,

Paul