Google Earth

• Ingrid

In Google Earth is o.a. Pigadia nu beter te zien dan eerst. De straten, de zwembaden, de gebouwen.

downloaden. http://earth.google.com/downloads.html

Ook Kassos en het noorden van Karpathos (o.a. Olympos en Diafani) en Saria zijn duidelijker details te zien!

• tho

cool!!..ben het al aan het instaleren.

ben benieuwd

• Ingrid

Je appartmentje pinnen als favoriet plekje of het restaurantje waar je je bezat….

Afstand bepalen van huis tot aan Karpathos… de rest va nde wereld eens vanuit je luie stoel bekijken… allemaal mogelijk.

• Dido

Ingrid,

Allesbehalve digibeet, maar ik krijg Karpathos niet in beeld, laat staan PapaMinhas, mijn favoriete strandje.

Zou je de hele URL willen tonen, of zit die achter de “decoder” van Google ?

Groet,

Dido

• Ingrid

Dido,

Het is een programma dat je download en installeert op je computer.

Na installatie moet je opstarten. Aangezien Google Amerikaans is, is planeet standaard zichtbaar met het continent Amerika. Tik “Karpathos, Gr” en dan begint de aarde te draaien. (je kan ook zelf met de muis een zwieper over de planeet geven in de goede richting.) Daar waar je ‘vlakken’ zit die anders zijn dan de rest, daar is het beeld scherper en zijn de details beter te zien.

Soms is het programma eigenwijs (net als de meeste Amerikanen) want als je bijv. Athens intypt, brengt hij je bij de plaats Athens in Amerika.

• tho

welke heb je gedownload ingrid? de gewone google earth? of die andere?

vind het beeld niet echt geweldig als je inzoomt op sound of the sea:-(

• Ingrid

De gratis versie natuurlijk!

“Mijn” Zephyros is ook niet echt duidelijk, maar vorig jaar nog helemaal niet zichtbaar in Google, dus is het sowieso een vooruitgang. Heb mijn stekkie herkend aan dat oerlelijke witte huis met al die tierelantijnen dat aan de overkant staat. :)

Vandaar even teruggelopen en “mijn” Pelagos ook als placemark aangemerkt.

O, nog maar 24 nachtjes en dan mag ik er naartoe

• Paul Severijns

Leuk bericht. Misschien dat ik nu maar toch een nieuwe computer moet gaan komen om windows 2000 of betet te installeren.

• Marco

leuk programma!

goeie tip

• Ingrid

Windows XP draait Google zeker op :)