toples

• karel

Ik heb begrepen dat de bewoners van het eiland ouderwets zijn.

Mijn vraag is of het daar toegestaan is toples of eventueel naakt te zonnen.

• Gonnie

Op het strand in Pigadia zie ik vrijwel altijd wel iemand toples zonnen, maar de griekse meisjes doen het niet of nauwelijks. Naakt zonnen kun je doen op de afgelegen strandjes ,maar of dat veel gedaan wordt weet ik niet. En of daarmee de bewoners van karpathos ouderwets genoemd kunnen worden? Ik heb ze nooit boos zien afstappen op de toples meisjes hoor!

• Ingrid

Ik lig zelf ook topless op het strand van Pigadia en bij het zwembad van m'n appartement. Ben trouwens op nog geen enkel Grieks eiland ouwerwetse Locals tegengekomen. Wat opvalt is, dat hoofdzakelijke de Nederlandse dames topless liggen op het strand.

• erwin

Ik lig ook topless op het strand bij Pigadia !

• Gonnie

met jouw weergaloze six-pack zeker veel bewonderaarsters en boze blikken van jaloerse grieken?

• karel

Ik bedoel gewoon dat ik de mensen in hun waarde wil laten. Dan is ouderwets mogelijk niet de goede term maar ik wil hun gebruiken en gewoonten niet verstoren.

• Herbert

Helemaal geen probleem Karel, de mensen op Karpathos zijn zeer tolerant. De Griekse vrouwen liggen inderdaad nooit topless maar toeristen kunnen dat rustig doen .

Bij het vliegveld is trouwens een klein naaktstrand maar er is daar niets, geen taverne en geen bedden en parasols dus dat moet je wel zelf meenemen anders verbrand je levend !

• Ingrid

De Karpathiotische mannen (en die van ander nationaliteiten) vinden het ook wel leuk om naar de topless zonnende badgastes te kijken, hoor!

• Dido

Het matriarchaat (hier het erfrecht: moeder—–>dochter) zit stevig in het zadel op Karpathos. De bijbehorende trots vertelt als het ware dat je je letterlijk niet bloot geeft.

De xenofilie (nieuwsgierigheid naar en respect voor vreemden) vertelt dat je geen aanstoot neemt als een niet-Griekse haar bikini halveert.

Leven en laten leven, al met al.

Persoonlijk vind ik bloot zwemmen heerlijk, maar bloot zonnen behoorlijk pijnlijk (ook voor anderen).

ps. Er zijn zoveel afgelegen strandjes waar je totaal op jezelf en dus in alle staten van ontkleding kunt bivakkeren.

Groet,

Dido

• karel

Bedankt voor je uitleg.

Ik ga 2e week september en verheug mij er nu al op.

Waar vind ik die afgelegenstrandjes.

Heb je mogelijk een tip voor mij.

Ik vind naakt zwemmen en zonnen heerlijk maar wil andere niet schokeren.