Noord-Zuid

• Dido

Dag,

Als nieuwe lezer alhier valt het me op dat iedereen in het zuiden van het eiland lijkt te blijven.

Even chargerend vind ik Pigadia en omstreken een doorsnee-vakantieplek en Diafani en Olymbos fleuren aan het eind van de middag altijd weer reuze op als de dagelijkse invasie weer afscheid heeft genomen.

Begrijp me goed : dit mag zo blijven, maar dit prikbord meldt maar zelden iets over het eiland buiten Pigadia.

Groet,

Dido

• Ingrid

Waarschijnljk omdat de meeste touroperators daar hun accomodaties hebben en je als je in Diafani of Olympos verblijft toch een beetje ‘afgesneden’ bent van de bewoonde wereld. Niets ten nadele voor wie dat opzoekt en dat erg plezierig vindt, maar een beetje levendigheid vind ik wel prettig.

• Paul Severijns

Hi Dido,

Net als jij ben ik nieuw op deze web-side. Bij toeval heb ik die gevonden. Ik wilde meer info over het boek van Jinks. Afgelopen donderdag 6 juli zag ik hem voor het laatst in Pigadia. Hij was op weg naar Londen voor een maand “vakantie”. Hij vertelde me dat jij werkt aan een vertaling van zijn boek in het Nederlands.Dat is een goed idee.Volgens mij hebben wij elkaar begin jaren negentig in Diafani ontmoet. Ik herinner mij dat we samen terug naar Rodos zijn gevaren. Daar was ook een Duitse bij. We hebben toen ontzettend veel gedronken en dat voortgezet tot diep in de nacht in Rodos. Ik ben nooit meer zo dronken geweest als toen.Was jij inderdaad een van de drie op die boot?

Groet,

Paul

• Dido

Paul,

Het geheugen werkt niet echt mee.

Feitelijk ben ik tussen oktober 91 en augustus 05 niet op Karpathos geweest.

Tussen 83 en 91 tientallen malen (vaak 3 maal sjaars) en redelijk vaak vliegend op Rhodos (er waren geen directe charters) om maar per boot in Diafani te kunnen arriveren.

Wilde nachten in Rhodos-stad kan ik me zeker voor de geest halen, maar wanneer en met wie ?

Groet,

Dido

• Paul Severijns

Hoi Dido,

Het kan best 1991 zijn geweest.De persoon die ik me herinner was net vader geworden en voor een korte vakantie - een week - in Diafani. Hij was in ieder geval vaak in Diafani geweest en goede maatjes met Nikos.

Groet,

Paul

• Dido

Hoi Paul,

Dat kan allemaal kloppen : net vader, korte vakantie, maatjes met Nikos (nog steeds) en Jinx (zie ik 8 augustus eindelijk weer).

Als je je veel citaten van Kavafis kunt herinneren, dan ben ik het geweest waarmee je dronken werd in Rhodos.

Groet,

Dido

• Paul Severijns

Hoi Dido,

Ik kan me geen citaten van Kavafis herinneren. Ik heb wel wel een vage herinnering aan een verhaal over inwoners van Diafani (Nikos en Minas?) die gedichten citeerden van die schrijver. Mogelijk heb ik dat van jou gehoord.

Groet,

Paul