fietsen

• jan

Ik denk van niet, want is er nog een vlucht naar Karpathos vertrokken na gisterenavond 19.48 uur.Ze kan natuurlijk wel een fiets hier gepakt hebben en die richting uit zijn gefietst.

• esther

Jemig, wat een ge-OH. Antwoord voor Susan: Ja, je kunt fietsen huren op Karpathos. Even buiten Pigadia richting Aperi aan de linkerkant van de kustweg voorbij de (droge) rivierbedding zitten een paar motor/scooter verhuurbedrijven, die hebben ook fietsen.

• robert

de eerste verhuurder voorbij romantica richting pigadia heeft goede fietsen tehuur voor 5 euro per dag toch wel makkelijk hoor een fiets al moet je soms behoorlijk zwoegen hoor

• wim

Hoi, ben net terug uit karpathos Als ongetrainde fietser heb je hier niets te zoeken.mountainbike gehuurd in pigadia,vervolgends eerst kleine ronde gemaakt,pigadia,menetes,arkasa,adia,piles,othos,volada,aperi,pigadia,vervolgensgrote ronde,pigadia menetes arkasa,mesohori,spoa, mertonas, aperi, pigadia.heel mooi fietsen je komt geen fietser tegen. Je hebt drie tegenstanders de hitte,soms heel steil en een zeer harde wind.Vanuit pigadia naar menetes word je adem al gelijk afgesneden door deze omstandigheden.maar ik vond het een uitdaging en ik heb toch genoten.Veel plezier voor wie het wil proberen maar je bent gewaarschuwd.

• byrd

Natuurlijk kun je er fietsen huren. Het is geen gat. Wat je er mee kan is interessanter.

Voor de fietser zou ik de volgende indeling hanteren:

Westkust: categorie Toscane;

Oostkust: categorie Provence;

Noorden(lijn Mesochorie-Spoa): Mountainbike;

Pigadia-strandweg: categorie Scheveningen.

Saria: buiten categorie

Mijn conclusie

Voor de sportieve fietser is Karpathos een uitdaging.

• Marije

Als je nu al weet dat je fietsen wil gaan huren, Waar dat precies kan weet ik niet maar dat zal de hostess vast wel weten. Neem dan vanuit Nederland zo'n setje fietslampjes mee ben je ook 's avonds zichtbaar!

• Marije

We hebben een jong stel getroffen die op de fiets naar ACHATA beach zijn geweest. Bewonderingswaardig! Heenweg was goed te doen omdat het voornamelijk alleen tot Aperi klimmen was. Daarna begon de grote afdaling naat Achata. Terugweg was zwaarder en sommige stukken hebben ze gelopen.

Maar gebruik je je fiets alleen om je van je complex naar het dorp te verplaatsen, dan is dat allemaal makkelijk te doen.