nieuws?

• bep

hoy karpathosgangers(sters) zijn er al mensen terug van karpathos en hebben ze nog veel nieuws ondekt of leuke dingen te vertellen, zijn er nog nieuwe taverne,s

bij of iets degelijks?

Wij gaan over 2 weken weg voor 3 weken maar ik vind het toch wel leuk om al iets te horen , kom met je verhalen gr Bep

• Ingrid

Bep, gewoon niets willen weten en je laten verrassen over 2 weken…

das veel leuker dan alle nieuwtjes nu al weten.

• Nelleke

Nou Bep, ik heb geen nieuws uit Karpathos want ik ben er nog nooit geweest. Ben ook op dit pb nieuw. Klopt het dat het op Karpathos heel erg hard kan waaien? Dat vind ik dan weer zo zonde. Is op Samos ook. Wind is wel lekker maar als het steeds stormt, vind ik minder. En hoe zit het met het massatoerisme daar? Wij houden daar absoluut niet van. Ik heb op verschilende sites gezien dat Karpathos heel mooi is maar ik zoek nog een bevestiging.

• Ingrid

Nelleke, dan ben je hier op het goede prikbord!

Karpathos kan winderig zijn. heb wel meegemaakt dat zonnebedden met parasol en al zo het zwembad ingingen. Het eiland is (nog) verschoond van massatoerisme

• hubert

het kan op elk grieks eiland winderig zijn. dit komt door de meltemi die ontstaat door een hoog druk gebied op de balkan en een laag drukgebied boven turkije. Aangezien zuid europa een veel stabieler klimaat heeft dan noord europa, kun je er bijna de klok op gelijk zetten. de noordwestkant van karpathos heeft doorgaans meer last van de wind dan de zuioostkant.

http://www.sailingissues.com/meltemi.html

• Ingrid

Ik vind dat windje wel lekker, behalve op het strand, want dat is zo zandhappen.