Straaljagers

• Ingrid

Botsing Griekse en Turkse straaljagers

Een Griekse en een Turkse straaljager zijn boven de Egeïsche Zee met elkaar in botsing gekomen.

Onderscheppingsmanoeuvre

Dit gebeurde waarschijnlijk toen het Grieks toestel het Turkse vliegtuig wilde onderscheppen. Beide militaire toestellen, een Griekse F16 en een Turkse RF-4, stortten neer. De toestellen kwamen in de zee bij het Griekse eiland Karpathos terecht.

Overlevenden

De Turkse piloot werd door een schip uit zee gevist. Over het lot van de Griekse piloot is nog niets bekend. Tussen beide landen bestaat al jaren onenigheid over de grens van het luchtruim.

bron: www.rtlnieuws.nl (maar had net zo goed elke andere nieuwsite kunnen zijn)

• maria123456/mary

Las dit net op het prikbord griekenland.

Zal een knal geweest zijn.

Mijn vriendin zegt altijd als je straaljagers hoort: Dat is voor de turken of dat zijn de turken. Ik heb zoiets van ja ja. Maar ze heeft toch gelijk.

• herbert

Ja, Turken en Grieken zijn nu eenmaal geen vrienden !!

• tho

ik heb een turk als vriend en een griek ..die 2 kunnen perfect met elkaar overweg hoor..geen enkel probleem!

• Ingrid

uitzonderingen bevestigen de regel, Tho, dat blijkt maar weer.

Vraag blijft: wat doet een Turkse straaljager in het Griekse luchtruim? Karpathos ligt niet bepaald voor de Turkse kust.

• herbert

Ja in Nederland misschien Tho, maar probeer maar eens vanuit Griekenland naar Turkije te gaan ( of andersom) moet je kijken hoe moeilijk ze doen !! ik heb het zelf meegemaakt !

• tho

een straaljager hoeft maar een x gas te geven en hij is zo 50 km verder ingrid ..die 2 landen jennen mekaar al jarenlang in het luchtruim…en jah ..nu ging het ff fout

• Ingrid

weer ff fout.

• tho

fout? wat?

• Ingrid

Tis niet de eerste keer dat er een ongeluk gebeurt. vandaar