wat vragen

• Judy

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende: Wij gaan 20 july naar Karpathos en onze baby is dan zo,n 10 maanden oud. Heeft iemand enig idee wat voor soorten babyvoeding ze in de winkels hebben ( melkpoeder ) wil namelijk niet voor 3 weken vakantie alles meenemen. En weet iemand dan hoe je het volgende in het Grieks zegt: Melkvoeding voor een baby en luiers. En dan nog een vraag, kan je ook een autostoel huren als je een auto huurt en hebben jullie tips voor een goede en betrouwbare autoverhuur bedrijf, wij huren liever niet via de hostess, maar gewoon lokaal.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Liefs Judy.

• tho

blijf lekker ik holland met die kleine van 10 maanden zou ik zeggen

• Ingrid

Judy, NIET op Tho reageren…

Babyvoeding en luiers zijn in elke supermarkt te koop (ook op Karpathos heb je babies), Maar voor jou even opgezocht: fosfatíni (φωσφατίνη) = babyvoedsel, gála (γάλα) = melk, faskiá (φασκιά) = luier (φασκιές = luiers).

Geen zorgen maken over wat er wel en niet te krijgen is. Het is geen derde wereldland. Ook autozitjes kan je huren. Zorg wel dat het niet te warm wordt in de auto voor de kleine (heer/dame). Beter om 's morgens vroeg en/of eind van de middag er op uit te gaan met de auto en op het heetst van de dag niet in de auto te zitten. (zo heb ik het altijd gedaan en ging altijd goed. doe het nog. mijn kinderen zijn inmiddels ruim 11 en bjna 10).

Mag ik vragen waarom jullie in het hoogseizoen met de baby naar Karpathos gaan en niet in voor- (mei/juni) of naseizoen (september/oktober)? Dan is het een stuk minder warm voor de baby.

Prettige vakantie!

• Judy

Hoi Ingrid,

Wij gaan al jaren naar Griekenland en kunnen helaas alleen maar in het hoogseizoen gaan vanwege het werk van mijn man, die heeft een vaste bouwvak en zijn baas is helaas niet flexibel. In de winter gaan wij altijd naar Rhodos om onze vrienden te bezoeken die dan niet hoeven te werken. Vandaar dus het hoogseizoen. Weet inderdaad dat Griekenland babyvoeding heeft, maar het is in iedergeval handig om te weten hoe je dit verteld in het Grieks. Wij kunnen een beetje basis grieks, maar nu met ons dochtertje is het ietsjes anders.

Groetjes, Judy

• joke

het is idd beter om in het voor of naseizoen naar karpathos te gaan,

alleen is het voor sommige mensen niet altijd mogelijk tho.

als je dan beslist met die kleine in de auto wil gaan zitten doe dat dan in

de vroege morgen of late middag, want in juli kan het ontzettend heet zijn.

blijf dan ook aan de kant van pigadia, want daar staat een lekker windje.

ik hoop over twee weken te gaan en alvast een fijne vakantie toegewenst

• Ingrid

ja dat schreef ik ook al: vroeg ochtend, late middag ;)

• erwin

Hier moet je je niet mee bemoeien Tho, als die mensen met een baby naar Karpathos willen dan moeten ze dat zelf beslissen. Ik zou zelf ook niet met een 10 maanden oude baby gaan, zeker niet in het hoogseizoen en wat heb je zelf aan je vakantie?? niet veel dunkt me en het kind al helemaal niet. Bovendien hebben wij het een keer meegemaakt om naast mensen te zitten met een 1 jaar oude baby en ik moet je zeggen dat we 14 nachten lang niet hebben geslapen vanwege het huilen, nou dat is absoluut geen pretje. Hopelijk is het dochterje van Judy geen huilbaby !

• annamarie

Hoi Judy,

Wij gaan al jaren op vakantie naar Griekenland ook met kleine kinderen. Onze zoon is nu bijna 6 en was 9 maanden toen we naar Kos gingen. Wij zijn vorig jaar naar Karpatos geweest en gaan dit jaar ook weer. Onze dochter was vorig jaar 3,5 maand oud! en is nu dus 15 maanden.

Niemand heeft last van haar gehad het is maar net hoe je jezelf opstelt.

Potjes, melkpoeder en luiers (pampers) zijn natuurlijk ook op Karpathos te koop en daar hoef je helemaal geen Grieks voor te kunnen.

Wij huren altijd een auto meteen bij de boeking vanuit Nederland en betalen dit jaar zo'n 275 euro voor 2 weken. Soms moet je extra betalen voor een autostoeltje.

Ik weet niet in welk appartement/hotel je verblijft maar je kan me altijd mailen voor meer informatie.

Wij verblijven voor de 3de keer in Karpathos Village.

Groetjes

Anna-Marie

• tho

airco ook aanwezig in de auto of niet?..als dat niet het geval is dan is het gewoon een vorm van mishandeling voor die kleine

• maria123456/mary

Net of airco zo gezond is. Uit een ijskoude auto zo de warmte in. Kinderen kunnen zich minder goed aanpassen aan wisselende temperaturen.