Nieuw boek: Winter op Karpathos

• Henk Op de Laak

Zojuist is er een nieuw boek verschenen:

Winter op Karpathos

Een jong Nederlands stel wil na een geslaagd zomerseizoen eigenlijk wel overwinteren op het Griekse eiland Karpathos.Na veel wikken en wegen besluiten ze te blijven. Haar vakantieboekhandel houdt ze open en hij blijft barkeeper in een plaatselijk cafe. De spanning tussen hen groeit wanneer zij het erg naar de zin heeft en hij zich van probleemdrinker tot regelrechte alcoholist ontwikkelt. Ruzie volgt op ruzie en tijdens een zware onweersbui escaleert de hele zaak op een verschrikkelijke manier. Vlot lezend liefdesverhaal, dat qua stijl en diepgang niet boven het niveau van de Bouquetreeks uitkomt. Alleen het einde is ongebruikelijk, maar mist overtuigingskracht. Over het leven en de gewoontes op Karpathos wordt hier en daar heel kort wat verteld. Normale druk. De voorplaat toont een foto van het eiland.

(Biblion recensie, Jochien Dantuma)

Te bestellen via www.karpathos.nl. Klik daartoe op de menupagina van www.karpathos.nl rechtsonderaan de pagina op de cover van het boek.

• tho

laat het eerst ff zomer worden graag

• Ingrid

Heb jij het geschreven Henk?

• Henk

Nee, ik heb het niet geschreven. Misschien dat het er nog eens van komt maar dan wordt het wel een soort reisgids en geen roman.

Het is geschreven door ene Stef van Dijk.

• herbert

Henk heeft aandelen van dit boek !

• Kit

Dit boek is al een tijdje op de markt , heb 'm begin dit jaar al gelezen , inderdaad niet geweldig , maar misschien toch een must voor de karpathosgangers, alhoewel het verhaal zelf kan zich op ieder ander grieks eiland afspelen.

• JANA

Ik vond het ook niet veel. Heb je ook het boek “Regen en sterren” van Maeve Binchy gelezen? Kan zich óók op een willekeurig Grieks eiland afspelen, maar is veel romantischer en sentimenteler, nog nèt geen Kasteelroman; wel een typische Binchy.

En weer eens wat anders dan haar Ierse boeken. Een lekkere vakantie-meenemer.

• Gonnie

Ben ik helemaal met je eens, heb hem ook in de kast staan. Eerst wel gelezen natuurlijk, ik geloof zelfs tijdens de vakantie op Karpathos, heerlijk boek!! Beaar het winterboek dan wel voor de volgende zomervakantie op Karpathos!

• herbert

Het is dus niet de moeite waard om het aan te schaffen ?? een soort bouquetreeks ?

• Ingrid

Dat had henk al gezegd, dat het een soort boeketreeks was.

Niet het aanschaffen waard dus (tenzij je graag alles over Karpathos wil verzamelen)