weer terug van karpathos

• hilly

Voor het eerst ben ik in het voorjaar gegaan nu samen met mijn zus, we werden op het vliegveld verwelkomd met een anjer en een baklava bij de bus. Wat hebben we heerlijk genoten van het weer en de natuur ook bloeit er nu alles volop. Er stond deze week wel heel veel wind dat was wel jammer want daardoor ging onze excursie naar Olympos niet door,we zouden daar Lambritriti (Verlichte dinsdag) meemaken maar helaas?..

Ook waren er nog weinig taverne?s en winkels open, mijn geliefde taverne Sofia?s place was ook dicht?snik? snik en tot mijn grote verbazing waren ook alle drank terrasjes bij de haven weg ,die komen in mei wel weer terug alleen weten ze nog niet hoe?de straat lag er weer keurig in met nog een paar kleine obstakels?. Wat voor de Grieken heel normaal is. Ook hebben ze nieuwe bordjes voor de wandelroute?s geplaatst. Een weekje karpathos is ook zo weer voorbij .

Pffff nu moet ik wachten tot 21 september dan ga ik weer!!

ps mijn zus vond een heel fijn en rustig eiland

groetjes Hilly

• jannie

Wij zijn weer terug.De reis van 20/28-04-2006 was hele belevenis.

Temperatuur rond de 21 graden.Een heel mooi eiland met vele mogelijkheden om te wandelen via aangegeven wandelpaden.Wij hebben veel gewandeld.En wat zijn de mensen allemaal gastvrij en vriendelijk. Een mooi hotel waar wij in logeerden, en Leo die zeer behulpzaam is met uitleggen van wandelroutes of andere bijzonderheden die opdat moment daar plaats vonden. Het was daar namelijk pazen. Wat daar zeer uitgebreid gevierd word.Zeer bijzonder.Inderdaad jammer dat er weinig eetgelegenheden open waren.Het seizoen begint dan wel op het eiland voor toeristen, maar de bewoners zelf moeten nog van alles doen om weer opgang te komen en weer aan een nieuw seizoen te beginnen voor de toeristen.Éen week is eigenlijk te weinig om alles te zien.

Ik bedank mijn zus daarom ook voor de heerlijke dagen daar op het eiland karpathos.