Het is alweer 5 jaar geleden dat we in Kataraktis zijn geweest. Ik vond het toen heel prettig en rustig; een strand van niks, maar heel gemoedelijke restaurantjes, waar je echt welkom was en waar je vertroeteld werd, zo blij waren ze dat je hen had uitgekozen. Ik had ook het idee, dat de dorpelingen je na een paar dagen begonnen te herkennen en steeds vriendelijker goeiendag zeiden. Een must (was toen) om te gaan eten bij Meltemaki, eigenlijk gewoon een snackbar, maar eigenaresse Anna Thoma
wist een heel bizondere sfeer te scheppen. Je moest ook niet moeilijk doen en vroeg willen afrekenen, Anna maakte wel uit wanneer de tijd rijp was; dan schoof ze een stoel bij en ging op haar gemak eens bekijken wat je allemaal gehad had.
Het enige nadeel was, dat het 14 dagen ontzettend hard gewaaid heeft; recht op ons balkon. Ik heb er een kou opgelopen en stond in de bloedhitte te stomen boven een pan heet water, dat geloof je toch niet! Nou ja, dit was even een sfeertekening van onze vakantie op Chios; ik wens je een fijne tijd en doe s.v.p. verslag als je terug bent.
Ik ben zo benieuwd hoe het er nu is. Groetjes, JANA.