regels

• judith

Mijn moeder, Woudy, is deze week op Karpathos en zij vertelde dat de “gemeente”

allerlei rare nieuwe regels heeft opgelegd aan de horeca!

Zo moet de fantastisce strandtent SEE SIDE de bar weg halen, meer gaten in het dak maken en mogen ze geen eten meer serveren!!

Anderen moeten luiken verwijderen..etc.

Dat is toch heel erg.

• Ingrid

Niets rare regels. Sea Side bar voldoet niet aan alle eisen. Vandaar

(net nagevraagd bij ieman die op het gemeentehuis werkt)

• herbert

Er zijn maar heel weinig tentjes die aan alle regels voldoen Ingrid ! dat is Grieks nietwaar ??

• Ingrid

Dat weet ik niet, Herbert. Toen ik de mededeling van Judith las, was ik toevallig in online in MSN met één van mijn Karpathiotische vrienden en die werkt dus op het Gemeentehuis (dat gele gebouw vlak aan de haven met dat plein ervoor, weet je wel) en ik heb het hem gelijk gevraagd.

Als je papieren hier in Nederland niet in orde zijn, kan je (ook) je tent sluiten.

• Mary

Enerzijds is het jammer dat het rommelige grieks sfeertje verdwijnt.

Anderzijds je hoort bij de EU en profiteert daarvan dan ook de regels volgen.

Nadeel is: prijzen van de consumpties zullen wel steigen.

Je kunt de mensen ook niet meer in 1980 terug zetten.

• Mary

aanvulling: Twee jaar geleden zijn ze al begonnen met melden aan eigenaars van hotels restaurants en bars wat er verander moet worden. Hotelzwembaden mogen tot een bepaalde diepte anders moet er de hele dag toezicht zijn. We weten dat veel grieken pas iets doen op het laatste moment. En dan is er paniek.

In de beginjaren kwam ik half mei en dan stonden de eerste dagen de strandstoelen er nog niet. Werden ze op Zondag gauw gebracht en neergezet.

Voor het ongerief was dan de eerste dag gratis. Ja vroehgar …………zucht.

• Henk Op de Laak

Dat gele gebouw vlak aan de haven met dat plein ervoor is niet het gemeentehuis maar het Italiaans gebouw. Het gemeentehuis schijnt te liggen aan de hoofdweg waar je Pigadia binnenkomt aan de zuidkant.

Veel mensen denken dat het gele gebouw het gemeentehuis is. Kijk voor de foto's op www.karpathos.nl

• Ingrid

Dan heeft mijn Karpathiotische vriend mij blijkbaar verkeerd geínformeerd over z'n werkplek óf hij weet zelf niet waar het gemeentehuis is!

• Mary

Er zit wel een overheidsdienst in dat gebouw. Er is ook een rechtbank in dat gebouw. Als je de kans krijgt moet je eens gaan kijken. 't is net een markt.

Heel anders dan in NL . Het is een openbare zitting. Dorpsuitje. Het zit in de linker vleugel. Inmiddels is inde rechtervleugel een museum. MAAR wat zit er in het middenstuk?

• Ingrid

Hey Mary, als ik er ben in augustus zal ik 'm es vragen of ik een rondleiding kan krijgen. 1 Knipoog MOET genoeg zijn om dit voor elkaar te krijgen