wandelen op Karpathos

• Jan

——————————————————————————–

Vanaf 28 september ben ik op Karpathosen omdat ik graag wandel maak ik ook regelmatig gebruik van het openbaarvervoer.Dit was juist 3 jaar geleden een klein probleempje op Karpathos,ik had toen namelijk de bus naar Agia Kiriaki bij Lefkos genomen en toen de wandeling uit het boekje van Wil Senho gewandeld naar Piles ,wat een zeer mooie was maar aangekomen in Piles om 16.30uur met de time tabel van de bus in mijn handen waarop stond dat de bus om 17.30 vertrok ben ik nog iets gaan eten,na een half uur terug bij de halte geinformeerd na de bus kreeg ik het antwoord die komt,na een half uur weer het zelfde gevraagd aan een plaatselijke wandelaar ik kreeg hetzelfde antwoord.Dit herhaalde zich nog een paar maal tot 19.00uur tot ik net naar een taxi wilde informeren stopte er een auto van een Italiaans echtpaar waarna een griekse man waaraan ik net nog gevraagd had over de bus naar dit echtpaar ging en voor mij ongevraagd een lift regeldenaar Pegadia.Een paar dagen later wilde ik om 8.30 u de bus nemen naar Othos voor een wandeling naar de top van de Kali Limni,maar weer geen bus.Hierna ben ik maar na Othos gewandeld en verder na de Kali Limni en helemaal terug naar Pigadia waar ik om 19.00u terug was. dit alles was wel zeer vermoedend maar wel de moeite waard alleen een betrouwbare timetabel zou wel gemakkelijker zijn.Nu is mijn vraag is intussen de timetabel van de bus iets betrouwbaarder geworden.

• Jana

Jan, ik heb nog op geen enkel eiland een betrouwbare busdienstregeling meegemaakt.

Maar dat heeft ook zijn charme.

Lees s.v.p. mijn bijdragen van 20-01-2006 om 12.27 en 17.33 uur.

Die belevenissen zijn voor mij de leukste herinneringen en ik schat jou in als een type, die dat ook wel kan waarderen. Doe je, mettertijd, verslag? Groetjes, JANA.

• Jan

Jana,wat dat soort belevenissen betreft daar kan ik onderhand hele boeken over schijven,ben namelijk afgelopen zomer voor gek verklaard op Chios door de plaatselijke bevolking,dit wel met een glimlach, toen ik wandelde van Pirgi naar Karfas en onderweg de route vroeg naar een zandweg door een valei en als antwoord kreeg daar kun je niet door met de auto,waarop ik weer antwoorde ik ben te voet en hier op weer lachend geantwoord werd dat overleef je niet.Dit was overigens een wandeling van ongeveer 20 a 25 km Hierna ben ik 2 dagen later terug geweest met de fiets door de bergen om te zeggen dat ik nog leefde,hier na was het ijs helemaal gebroken en hebben enorm lol gehad over mijn belevenissen.Dit fiets tochtje was ongeveer 40 km lang met hoogte verschillen van om en nabij de 300 meter

• Jana

Wat dat betreft zijn die Grieken ontzettend gemakzuchtig; als je er niet met de auto kunt komen, ga je NIET!. Ik zou dat boek maar gauw schrijven; ik ben de eerste die het zal kopen. JANA.

• Annie H

hallo wandelaars.

Je kunt ook een taxi nemen naar een bepaalde plaats waar je heen wilt en dan terug lopen.\Groetjes Annie H

• tho

verrek..dat is slim

• Jan

wat mijn voornemen betreft ik wil dit najaar de wandeling maken van Spoa naar Olympos van ongeveer 20km alleen weet ik nog niet in welke richting,dit in verband met boot en bus verbindingen.3jaar geleden was het onmogelijk van Olympos naar Spoa omdat er geen bus reed van Spoa naar Pigadia in de namiddag en de taxi is te gemakkelijk.Dus mijn hoop is dit jaar vroeg in de morgen met de bus naar Spoa en dan met de excursieboot s'avonds van Diafani terug naar Pigadia.Dus daarom ben ik benieuwd naar de timetabel van de bus in het na seizoen.Ik zeg altijd waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.

• sievert

Of ,s ochtends vanuit pigadia met een schoolbus van KTEL naar een dorp en terugwandelen.