——————————————————————————–
Vanaf 28 september ben ik op Karpathosen omdat ik graag wandel maak ik ook regelmatig gebruik van het openbaarvervoer.Dit was juist 3 jaar geleden een klein probleempje op Karpathos,ik had toen namelijk de bus naar Agia Kiriaki bij Lefkos genomen en toen de wandeling uit het boekje van Wil Senho gewandeld naar Piles ,wat een zeer mooie was maar aangekomen in Piles om 16.30uur met de time tabel van de bus in mijn handen waarop stond dat de bus om 17.30 vertrok ben ik nog iets gaan eten,na een half uur terug bij de halte geinformeerd na de bus kreeg ik het antwoord die komt,na een half uur weer het zelfde gevraagd aan een plaatselijke wandelaar ik kreeg hetzelfde antwoord.Dit herhaalde zich nog een paar maal tot 19.00uur tot ik net naar een taxi wilde informeren stopte er een auto van een Italiaans echtpaar waarna een griekse man waaraan ik net nog gevraagd had over de bus naar dit echtpaar ging en voor mij ongevraagd een lift regeldenaar Pegadia.Een paar dagen later wilde ik om 8.30 u de bus nemen naar Othos voor een wandeling naar de top van de Kali Limni,maar weer geen bus.Hierna ben ik maar na Othos gewandeld en verder na de Kali Limni en helemaal terug naar Pigadia waar ik om 19.00u terug was. dit alles was wel zeer vermoedend maar wel de moeite waard alleen een betrouwbare timetabel zou wel gemakkelijker zijn.Nu is mijn vraag is intussen de timetabel van de bus iets betrouwbaarder geworden.