Toen ik het zag van de schermen dacht ik aan Saint Tropez.
Door de nieuwe investeringen zullen de prijzen wel stijgen.
Ik heb nog teruggezocht naar de plannen van de tenten:
er komen geen tenten op een pier achter vvv-gebouw. Dat wordt niet op de tekeningen vermeld. Het gaat om vervanging van de bestaande schermen. Ik wel interesse in het oude spul. maar zoek nog een goedkope weg om ze in NL te krijgen.
Maar we begonnen met Acropolis. Daar hebben ze nog wel een maand nodig om het af te krijgen. Aan de foto's te zien. Maar het kan ineens snel gaan. De eerste toeristen komen al over 2,5 weken! Ik hoop daarbij te zijn.
Zoveel zal er echt niet veranderen denk ik. Wij gaan al zo'n 9 jaar naar Karpathos en echt rigoreuze veranderingen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, gelukkig niet!
Ik begrijp best wel dat ze een beetje met de tijd moeten meegaan zoals Mary al zei maar volgens mij zal er nooit echt massatoerisme komen. Er zijn (gelukkig) weinig discotheken dus de jeugd zal niet gauw naar Karpathos gaan ! Laten die maar lekker naar de Costa del sol gaan !!
ik denk dat de inwoners verder weinig te vertellen hebben..als er een miljonair op het idee komt om wat te gaan bouwen op karpathos dan gebeurd dat gewoon ..simpel zat ..met geld is alles te bereiken…ook grote discotheken op een klein eilandje..kijk maar eens naar ibiza..dat was ook ooit een klein eilandje zonder toerisme
Hallo mensen
Daar zijn we weer met een paar nieuw vragen. We lazen dat er ook fietsen worden verhuurd, dus dat betekent dat er te fietsen is. Aan de kaart te zien zal dat alleen in de omgeving van Pigadia zijn. Klopt dat? Heeft iemand fietstips?
Wat is trouwens een betrouwbaar adres voor autoverhuur?
Wandelboekjes zijn in Pigadia te koop, lazen we, dus dat doen we daar dan wel. Is iemand trouwens bekend met het pad/de weg die van Diafana langs de kust naar het noorden loopt?
Aan een kant geef ik die mensen gelijk die zeggen dat je niet alles van te voren moet willen weten. Aan de andere kant wint ook bij ons de nieuwsgierigheid.
Wat ons ook fascineert is dat er zo opvallend veel mensen zijn die al voor de zoveelste keer terug komen. “Wat zoeken die mensen daar” vroeg iemand aan mij. Mijn antwoord was: rust en authenticiteit en geen massatoerisme. Of is er nog meer?
Ja ik weet het: over drie maanden kunnen we zelf het antwoord geven.
Maar toch?
Louis en Greet
Hallo Louis en Greet,
Fietsen zijn inderdaad te huur maar ik vind zelf Karpathos geen fietseiland daar zijn de wegen te steil voor, Je kan wel pachtige autotochten maken. Jullie zitten volgens mij in Blue Bay, nu, recht daar tegenover zit Alamo autoverhuur en wij hebben daar zeer goeie ervaringen mee. Reuze vriendelijke mensen en over de prijs valt goed te onderhandelen zeker in het voorseizoen.
Wij zijn ook besmet met het zgn “ Karpathosvirus” en waarom weet ik eigenlijk zelf ook niet zo goed. we gaan in juni alweer voor de 8-ste keer. Wat mij het meest getroffen heeft is de vriendelijkheid van de mensen daar. Over het mooie van het eiland valt te twisten, ik ben op mooiere eilanden geweest en toch kom ik steeds terug. ( zoals de meeste mensen).
Ik wens jullie een prettige tijd daar en misschien kom ik jullie wel tegen. groetjes.
Fietsen zijn er wel te huur en de mogelijkheid is ook aanwezig om te fietsen alleen wanneer je niet van steile klimmen houd heb je het na 2 a 3 km wel gehad nl. van Pigadia naar de elektriciteitcentrale ,al de andere wegen zijn een goede oefening om ooit deL’Alpe d’Huez te beklimmen.Ik heb 2jaar geleden de wandeling in het noorden gemaakt vanuit Olympos die op de kustweg 2km ten noorden van Diafani uit kwam alleen is deze weg zeer slecht en stopt na ongeveer deze 2km bij een huis op het punt waar de rivier uitkomt waarin de wandelroute loopt.Deze wandelroute word niet in het wandelboekje van Wil Senho beschreven welk ik tijdens mijn wandelingen gebruikte,ik kan mijook niet meer herinneren waar ik deze route vandaan heb gehaald,al kan ik hem nog bijna geheel dromen zo mooi en rustig was hij
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?