Acropolis Home of the gods

• Gonnie

Hebben jullie op inKarpathos.com gezien wat ze allemaal met Acropolis aan het doen zijn? Weet iemand wat ze van plan zijn? Komt het voor het seizoen nog klaar? Of moet ik vast een andere plek zoeken voor een heerlijke cocktail ,die er overigens vast wel zullen zijn, maar ja soms ben je zo gewend aan je plekje toch?Ik ben benieuwd of er iemand meer weet. Staat trouwens een leuke foto van Louis en Mandy bij de fotoserie van de verbouwing. En de bestrating lijkt wel goed op te schieten. Tjee, wat zal het er van de zomer anders uit zien!!

• jan

heb net de fotos van gisteren en de dagen ervoor zitten te bekijken ben nog steeds vol vertrouwen dat het van de zomer klaar is al hebben ze nog veel te doen,ik neem maar als voorbeeld 2 jaar geleden met de voorbereidingen voor de olimpische spelen toen kregen ze ook de hele wereld over zich dat het niet klaar zou zijn maar hoe ze het hebben gedaan weet ik niet maar dat was ook op tijd klaar

• herbert

Uit goede bron heb ik vernomen dat alle afdakjes boven de restaurantjes en tentjes in Pigadia vervangen worden door een soort “partytenten” . Allemaal hezelfde dus.

Het schijnt een soort eenheidsworst te worden ! Weet iemand hier toevallig iets van ??

• Gonnie

Jaaa, zoiets stond een tijdje geleden ook op Inkarpathos.com, met de tekeningen van de architect en een foto zoals het zou worden, een soort arabische,duizend en een nacht sprookjes tent. Al direct vroeg men zich af hoe dat soort tenten zich ging houden als er een flinke wind stond. En dat het flink kan waaien dat weten we allemaal wel. Als ik het goed gezien heb waren ze zelfs van plan nieuwe terrassen te bouwen op een soort dam achter het VVV huisje, met dezelfde soort tenten. Ik heb alleen geen bevestiging gezien van al die plannen, maar ja grieks lezen gaat mij nog steeds niet zo goed af! . Het wordt wel steeds spannender wat we daar straks gaan aantreffen. Ik hoop dat de eerste Karpathos gangers ons flink van informatie zullen voorzien!!

• Ingrid

of juist niet! zodat we straks ook nog wat nieuws zelf kunnen ontdekken

Heb mij voorgenomen om vanaf binnenkort wat minder prikbord te lezen om zo niet al te goed voorbereid in het ‘vernieuwde’ Pigadia aan te komen.

Zal wel moeilijk worden met ontwenningsverschijnselen enzo.

• Mary

Eigenlijk heb je gelijk. Maar nieusgierigheid wint meestal.

Het valt me ook op dat veel mensen exact willen weten waar ze terecht komen.

de afgelopen 3 jaar ben ik in het voorjaar met een ticket en een reservering voor een auto op vakantie gegaan en een kaart van griekenland en een paar info boeken van de bib. En dan zitten we in het vliegtuig te beslissen welke kant we eerst opgaan voor de eerste overnachting. Veel leuker toch. Maar Karpathos is een 2e thuis. En je wilt toch weten hoe het ‘' thuis’' is.

• Jana

Ik ben door allerlei omstandigheden een paar jaar niet naar Pigadia geweest.

Dit jaar gaat het weer gebeuren. Ik ben dus wel benieuwd wat er allemaal is

veranderd. Ik wil niet dwars liggen, maar ik hoop toch, dat het er niet àl te

gelikt uit gaat zien. JANA.

• Gonnie

Ja, dat vind ik eigenlijk ook hoor! Juist dat ruwe asfalt op de weg lekkere hobbels, anders dan bij ons thuis vind ik leuk. En al die verschillende overkappingen geeft juist aan iedere tent zijn eigen sfeer. Maar ja, ze willen met de tijd mee en hopen op meer toerisme denk ik. Van mij mocht het bij het oude blijven!!

• Mary

Men is met een inhaalslag bezig. Geef ze eens ongelijk. Wij zijn toch ook niet blijven steken in 60-er jaren. Stilstand is achteruitgang. Het eiland is geen museum.

Het karakter van de mensen verandert niet alleen die van het eiland. En voor de vaste gasten is er weer wat te ontdekken.

• Gonnie

Daar heb je ook weer gelijk in, ik vond bijv. dat kinderspeelplaatsje,naast het White House een aanfluiting en nog gevaarlijk ook. Dat is vorig jaar opgeknapt en nu een mooi plein geworden. Alleen niet meer voor kinderen! Maar zo'n, asfaltweg, hier en daar wat ongelijk, de verschillende tent daken, tja…je begrijpt wel wat ik bedoel . Misschien dat ik onbewust wil dat er juist geen massatoerisme ontstaat door het er zo “gelikt” uit te willen laten zien en daarmee een ander soort mensen naar Karpathos lokt. Maar ach, daar hebben wij gelukkig niks over te beslissen.