kamers in Pigadia

• anita

vraagje voor de ervaren Karpathosgangers :

wie weet er locale kamers/studio te huur in het centrum van Pigadia ?

hoeven geen luxe, wel badkamer(tje)

(niet de appartementen of hotels van de touroperators a.u.b )

Staan de verhuurders er toevallig ook langs de kade als er een ferry toekomt, zoals op de cycladen ? dat heeft ook zijn charme vind ik , en makkelijk ! :)

Wij gaan op de bonnefooi , in mei, en komen met de ferry van Kassos (eilandje ten zuidwesten van Karpathos) ; hier toevallig ook al iemand geweest ?

Ik verheug me er al op ! :)

groetjes Anita

• Mary

Ja ik ben op Kassos geweest. Totale ontspanning. Genoeg kamers/app. te huur.

Ik heb gevlogen: 5 min incl. stijgen en landen.Wat wil je weten van Kassos.

• Mary

Ja er staan wel kamerverhuurders langs de kade. In iedergeval 1. Noem haar de vrouw met de natte benen. Ze heeft jarenlang een verband om haar been (gehad)

Anders de oudste Harry,s rooms, Ht Titania en Ht Karpathos en nog veel meer

Deze zijn allemaal in Pigadia vlak bij de haven Rondom de taxistandplaats. Als je daar begint kan je vandaaruit naar de andere plaatsen. En informeren bij terrassen.

In mei is er zat te huur. Bij Cafe Karpathos van 2 oudere mensen kan je ook een kamer huren. Wie weet er nog meer?

• anita

of het er mooi is ? (ruige kustlijn, bergachtig etc) wat mag ik daar zeker niet missen ?

zijn er ook scooters te huur , (in hoeveel dagen ben je rond gezien)

waar logeerde jij , Mary ? en is dat een aanrader ?

groetjes Anita

• Mary

Het is ruig en bijna verlaten. Mensen zijn heel vriendelijk. Er zijn 4 a 5 dorpjes/gehuchten. Wij hebben een uur en taxi gehuurd en die heeft ons alles laten zien. Wat kerken en meer is er niet. Huur van scooters en zo heb ik niet ontdekt.

Maar we zijn door iemand die met ons in het vliegtuig zat van af de luchthaven met een taxi naar een logeeradres gebracht (5 min rijden) en deze persoon riep ons vanuit een cafe waar hij met vrienden zat om ook binnen te komen. We hebben daar wat gedronken en toen gingen we met de auto van de vrouw van de kapitein

(vraag niet naar de verhoudingen, heb ik geen idee van) naar een klooster gereden dat aan de andere kant van het eiland ligt. Heel apart daar. Het eiland is echt woest en ledig. Maar je gaat daar heen voor contact met de lokale bevolking.

We zaten ook bij een vrouwtje met een bakkerij voor koffie met pita. Daar kwam (aan zijn uiterlijk te zien) een engelsman zitten. Hij begon een gesprek met ons. Hij was geboren op Kassos en woonde nu in Engeland. Hij vroeg wanneer wij weer weggingen. Hij zou ons wel naar de luchthaven brengen de volgende dag.

En ja hoor zo gebeurde het. De mensen daar staan open voor anderen want ze willen graag dingen van buiten Kassos weten. Ze wisten trouwens al dat er 2 toeristen zouden komen met het vliegtuig, dat was al dagen bekend.

Er is een strand met woeste golven. voor een mooi strand moet je een bootje nemen naar een klein eilandje aan de overkant. Naam is ontschoten maar kan ik opzoeken. Ik heb zelfs een boekje over Kassos. Echt veel te zien is er niet. Maar leuke contacten en gesprekken van de bevolking houd ik ook wel van. Ze spreken er over het algemeen goed engels. Ik kom al sinds 1990 op Karpathos soms een jaar niet maar ook jaren 2 x . Kassos heb ik altijd op mijn lijstje gehad en in 2002 ben ik er eindelijk naar toe geweest. Als ik dit jaar 2 weken naar Karpathos ga dan wil ik nog wel een nachtje of 2 naar Kassos. Kijken of de mensen er nog zijn en foto's afgeven. tot zover. Ik zou het zeker niet overslaan.

Waar ga je je reis beginnen en waar stoppen en hoe lang ga je. Ik kan nog wat opzoeken voor je. Dan hoor je morgen weer.

• anita

Hoi Mary, bedankt voor de uitgebreide uitleg :)

Ja ! dit heeft echt zijn charme; het contact met de lokale bevolking vind ik geweldig !

daar doe je het tenslotte toch ook voor …

Als ik naar Karpathos zou reizen had ik me voorgenomen om dan zeker ook een bezoekje te brengen aan Kassos, je bent er dan toch zo dichtbij hé ;)

Dus dat ga ik nu zeker wel doen !

We landen op Rhodos ,daar hoef ik niet persé vakantie te vieren, enkel een overnachting als dat nodig moest zijn wegens geen direkte vluchtverbinding naar Kassos, (of een ferry naar Chalki, want dat wil ik ook wel zien , maar dan draai ik mijn traject om.)

Dan van Kassos met de ferry naar Karpathos , (en eventueel als er nog een dag of 2 rest , de ferry van Diafani naar Chalki nemen)

We nemen minimum 2 weken tot 16 dagen vakantie , waarvan we het meeste op Karpathos willen verblijven (laat ons zeggen een dag of 10)

tenslotte moeten we terug eindigen in Rhodos voor de avondvlucht weer naar Brussel .

Ohja, en we kunnen het best logeren in Fry waarschijnlijk hé ?

nogmaals bedankt voor je snelle reaktie en je hulp :d

groetjes Anita

• Mary

Ja Fry dat is volgens mij de enige “stad met accomodatie” O en loop voor wat betere eetgelegenheden richting het strandje met het haventje in je rug dan kom je bij een kleine baai. Daar is ook nog een kerkje.

Huren van vervoermiddelen heb ik niet gezien. er reed wel een man op een quad die mochten we huren, maar ik ken zo'n ding niet dus dat heb ik maar niet gedaan.

Bevolking is heel vriendelijk die helpen je echt wel. Helemaal mooi is als je nog wat woorden grieks spreekt.

Chalki wil ik eigenlijk ook nog zien. Maar dat komt heus nog wel. Ik kijk vanavond nog even in mijn boekjes. weet ik nog wat dan meld ik me nog. Anders veel plezier.