vakantie karpathos

• pavlos

Hallo,

Wij willen misschien naar Karpathos. Kun je op karpathos 3 weken vertoeven zonder dat het gaat vervelen. We zijn met 2 volw. en 2 kinderen (9+6). In welke plaats kunnen we dan het beste verblijven en is er veel te zien/doen We zijn op zoek naar een app. + zwembad en in de buurt van het strand.

pavlos

• Gonnie

Ikzelf kom al jaren op Karpathos en verveel me nog steeds niet! Dus die paar weken hou je het wel uit. Er komen twee plaatsen in aanmerking Pigadia,de hoofdstad, en Amoopi. De eerste vind ik zelf de leukste verblijfplaats, daar is het toeristenleven geconcentreerd, Amoopi is in opkomst en veel kleiner. Verder zijn er veel interessante excursies te doen en kun je er zelf op uit met een autootje. Misschien is het verstandig om een accomodatie te boeken met zwembad, maar als je dicht bij het strand zit is dat ook weer niet nodig. ik ga zelf altijd(nou ja bijna altijd) naar het White House, dichtbij het strand en het stadje. Geen zwembad. Dit kun je bij Sud tours boeken. Olympia vakantie reizen biedt ook veel keuze. Succes met je keuze, laat je nog weten wat het geworden is? Groet Gonnie

• herbert

Vervelen hoef je je inderdaad niet op Karpathos maar ik zou zeker geen 3 weken bij Amoopi gaan zitten want dan ga je je echt vervelen. Er is daar niet veel te beleven en het is daar erg druk en het stikt er van de Duitsers ! In de buurt van het stadje is het veel gezelliger. En met 2 kinderen zou ik zeker een complex uitkiezen met een mooi zwembad zoals Romantica of Karpathosvillage. Liggen allebei vlakbij het strand en zon 20 a 25 minuten lopen vanaf Pigadia!

Veel succes !

• tho

ga lekker naar sound of the sea in pigadia… superzwembadje met uitzicht op de baai..nooit druk in het hoogseizoen daar..ik zou wel een auto huren als ik jullie was dan

• herbert

Sound of the sea heeft toch een zoutwaterzwembad ?? Althans, dat heb ik gehoord !

• Mary

Ik dacht dat ik in cloorwater heb gezwommen. Maar wat is er tegen zoutwater?

Zwem je ook niet in zee. Moet je ook niet naar Eric gaan.:-)

• herbert

Er is niets tegen zout water natuurlijk, althans… in de zee, maar in een zwembad is zoet (chloor ) water wel iets prettiger !

• Ingrid

mee eens. een zwembad met zoutwater hoef ik ook niet.

zelf wil ik mij na een zeeduik altijd wel even met zoet water afspoelen, gewoon omdat je anders binnen de korste keren wit ziet van het zout en je huid aanvoelt alsof het 2 maten gekrompen is :)

• Mary

Er staat een douche naast het zwembad. Maar ik dacht echt dat 't chloorwater was

in okt. 2005.

Wij zwommen een aantal baantjes voor het ontbijt dus mischien was ik nog niet wakker. Maar zodra je het water in ging wel hoor. maar nu weer vedoofd door de kou?:-)

• Mary

aanvulling:

Ik lig bijna nooit bij een zwembad.

Maar dat gekrompen huid gevoel zegt mij niets. Ik droog me af na het zwemmen met een klein handoekje. Ik ga dan meestal eind mei en eind september/begin oktober. Dan is de grootste hitte wel weg en dan droog je je wel af. Zal nogeens navragen of mijn vriendin het nog weet wat voor water het is.

Op de eigen site staat ook niets over het water.

wordt vervolgt