Rhodos

• Rosa

Heb al laten weten dat we in juni naar Karpathos gaan.

Onze dochter er is kans dat ze in juni op Rhodos woont,met hare Griekse vriend,al een jaar vliegen ze op en af ze zullen in juni beslissen Rhodos of Belgie.

Hebben er soms ervaring om met de boot Karpathos,Rhodos te doen,we kunnen wel dan een nachtje in Rhodos blijven.We kunnen natuurlijk naar Rhodos op vakantie maar wij gaan liever naar kleinere en minder drukke eilanden.

groetjen Rosa,

• Ingrid

Misschien heb je hier wat aan: http://www.ferries.gr/booking/

• Gonnie

Er is wel een verbinding met Rhodos per boot maar dat is ong. zes uur varen . het ligt een beetje aan het weer. Ik weet geen vertrektijden, maar als het een beetje ongunstig is red je het dus niet om een dagje Rhodos te doen. Vorig jaar waren wij op Rhodos en zouden per boot naar Karpathos gaan. De reisleiding had toen (buiten mijn medeweten ) de bootickets omgeruild voor vliegtickets. De reden hiervoor was dat de meeste toeristen het niet fijn vonden om heel vroeg hun bed uit te moeten, 5uur zou de boot gaan en dat het lange varen zonde van de tijd was. Mij had het juist wel leuk geleken, want ik kom al jaren op het vliegveld van karpathos aan en had het juist met de boot willen meemaken. We gingen dus toen met een binnenlandse vlucht van Olympic airways en dat was ook wel weer leuk,zo'n klein vliegtuigje(40 personen). En tijdsvoordeel……30 minuten vliegen! Dus denk er nog eens over!1 Gonnie.

• maria

En vaak is de vlucht nog goedkoper.

Ik geloof dat de vlucht zo rond de 25 euro kost.