Hotel in Karpathos

• erwin

Nou en ???

• Ingrid

Als je Hollandse kneuterigheid in Karpathos (of elders in Griekenland/de wereld) wilt, kan je net zo goed thuisblijven. Das dan veel goedkoper.

Niets is leuker dan je lekker knullig verstaanbaar maken in steenkolenEngels of met Grieks uit een boekje, dat als je, dat vakkundig uit je hoofd hebt geleerd, dapper opleest en het antwoord van die aardige Griekse man of vrouw totaal niet begrijpt!

Zelf ga ik komende zomer voor de 2e keer naar Zephyros Village. Klein complex (20 appartementen) gelegen vlak achter Ta Nisia met een mix van Scandinavische en Nederlandse gasten. Toch ‘klitten’ de Nederlanders niet. Er wordt een babbeltje gemaakt, maar verder gaat ieder zijn/haar weg.

Veel plezier in Karpathos

• erwin

Hollanders vind je overal ter wereld Ingrid, anders moet je op een onbewoond eiland in de Stille oceaan gaan zitten en waarschijnlijk kom je er dan toch eentje tegen.

En ik kom liever Hollanders tegen dan Engelsen ,Duitsers of Scandinaviers.

Ik ga voor de 8-ste keer naar Karpathos en ben de laatste jaren veel Scandinaviers tegengekomen , nou saaier kan haast niet. ze zeggen geen boe of bah, kopen een fles sterke drank en drinken die op hun appartement op. Dan liever een borreltje drinken met iemand uit Holland, ( al noem jij dat kneuterigheid) bovendien zijn onze landgenoten op Karpathos van een heel ander kaliber dan die van de Costa del Sol of zo ! Ik heb nog nooit problemen ondervonden op Karpathos !

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je de hele dag met ze op moet trekken zoals jij misschien denkt, zeer zeker niet !!

Prettige vakantie !!

• Ingrid

Ben het gedeeltelijk met je eens over de Scandinaviërs. Ze zoeken ook geen contact met elkaar lijkt wel. Dronken heb ik ze niet meegemaakt. Wel viel op dat men vaker thuis eet.

Ik onttrek mij niet van contact met Lotgenoten, maar ik zoek ze ook niet op. Afgelopen zomer hadden mijn 2 kids 3 Nederlandse vriendjes daar en ze hebben zich overdag prima vermaakt. De avonden waren voor ons 3tjes: Lekker slenteren naar de haven, happie eten hier en daar, nog wat drinken ergens.

Ik verheug me nu al weer op komende zomer, al zullen we dan wel iets vaker bij Pelagos gaan eten.

Jij ook prettige vakantie, Erwin

• herbert

Ik ben het wel voor het grootste gedeelte eens met Erwin, vorig jaar zaten we ook naast Scandinaviers en die mensen waren zelfs te onbeleefd om even goede morgen te zeggen ondanks het feit dat wij dat wel iedere keer deden, totdat je daar genoeg van hebt en zelf ook niets meer zegt. Dat bevordert nu niet echt de sfeer. Je hoeft niet met elkaar om te gaan maar je kan op z'n minst elkaar toch groeten !

En er komen er steeds meer omdat ze kennelijk meer betalen voor de accomodaties. Dan heb ik ook inderdaad liever Nederlanders die op Karpathos nooit voor problemen zorgen. En wees blij dat er geen Engelsen komen want die heb ik meegemaakt op Corfu waar ze de hele dag stomdronken waren ! Niet echt plezierig !

Jullie ook een fijne vakantie al duurt het nog even. Wij gaan weer in juni, groetjes Herbert.

• Ingrid

Engelsen zijn ook lazerus op Zakynthos, Rhodos, Kreta en alle andere eilanden waar de Britse touroperators hun ‘gasten’ naartoe brengen.

Groeten is het minste wat je kan doen en dat maakt niet uit in welke taal dat is. Vorige zomer was er een Zweeds gezin (paps, mams en 2 dochters van een jaar of 16-17) en die waren heel sociaal. Namen wel de tijd voor een social talk. Das leuk. En op ‘onze’ laatste dag was er een Noorse man die ineens beetje los kwam.

maar misschien had ik m'n verhaaltje beetje krom geschreven. Ik heb niets tegen landgenoten op vakantie, maar ik hoef niet naar een accomodatie waar alleen maar landgenoten komen.

• herbert

Je zal op Karpathos moeilijk een accomodatie vinden waar geen Nederlanders zijn . Het is nu eenmaal een beetje een “ Hollands ” eiland !

Wij gaan meestal naar “ Romantica” en ik moet toegeven dat daar wel veel Nederlanders zitten alhoewel het vorig jaar zo'n beetje fifty-fifty was samen met Scandinaviers en dit jaar zijn onze noorderburen waarschijnlijk in de meerderheid ! En of ik dat zo leuk vind betwijfel ik !

Ach, als je jezelf maar kan vermaken nietwaar en op Karpathos is dat geen enkel probleem ! Toch ?? groeten !!

• Ingrid

Waarschijnlijk dat in Zephyros Village dit jaar meer Nederlanders dan Scandinaviërs (Noren, Zweden, Denen) zullen zitten.

Heb vorig jaar een nogal negatieve ervaring met een Finse reisleider gehad op weg naar Apella. Aangezien deze trip voor Nederlanders zonder reisleiding werd georganiseerd, werd je dus wel opgehaald en thuisgebracht maar de reisleiding bemoeide zich verder niet met je. Op zich niet erg, maar in de bus werd er van alles verteld (in het Fins, dus) en daar was dus geen snars van te begrijpen. Bij de haven even tekst en uitleg gevraagd (weet graag wel ongeveer waar ik aan toe ben).

(waren trouwens de enige Hollanders in die groep. De kapitein van de boot wist precies dat wij geen Finnen waren èn wist ook dat ik Grieks sprak. huh!)

Later wel m'n ongenoegen aan de Corinne (van TUI) geuit over de onvriendelijkheid en de stugge medewerking van haar Finse collega. Ze zou het meenemen. De oorzaak ligt waarschijnlijk in het feit dat Scandinavische reisleiding ruim vertegenwoordigd is op het eiland, terwijl de Nederlandse reisleiding ruim ondervertegenwoordigd is. In elk geval ga ik, als ik besluit weer naar Apella te gaan, wel op eigen gelegenheid, zonder tussenkomst van wie dan ook. Weet nu m'n weg. Hah!

(dit wijkt inmiddels wel errug af van het originele prikbord verzoek, hihi)

• herbert

Ja, je hebt gelijk.. Wij doen ook alles zonder reisleiding, we kennen het eiland inmiddels wel op ons duimpje en voor het geld dat je dan bespaart kan je beter lekker uit eten gaan ! ( met Grieks drankje uiteraard ) !

• Mary

Ik geloof niet dat er nog engelsen komen op Karpathos in de begin 90 er jaren zijn er verschillende engelse reisorganisties failliet gegaan en daar hebben een heleboel hotels flinke strop aan gehad; op randje van faillissement. Later hebben ze nog 1 maal een engelse organisatie gehad maar die ging ook failliet.

Finnen zijn zeker ongezellig een stel praat niet eens met elkaar. Zweden worden al wat gezelliger Noren zijn ook gezelliger dan zweden. Denen zijn wel vriendelijk maar kijken eerst de kat uit de boom. Maar aldeze naties drinken bovenmatig.

OK niet iedereen is het zelfde maar als de drank goedkoop is is het moeilijk je te beheersen.

Maar uit onderzoek is recent gebleken dat Engelsen toch het meeste nuttigen(zuipen) ook de zogenaamde beter gesitueerden.

Maar als de scandinaviers niet komen dan zijn er nog wat duitstaligen en Nederlanders op topdrukte 400 per week. Daar kan Karpathos ook niet van bestaan

Maar ik heb verschillende keren in hotels en app. met uitsluitend NL gezeten. Wat merk je daar nou van? Je zegt gedag en eet smakelijk. en ieder gaat zijns weegs .

Wat nou last van elkaar eiland is groot genoeg. Een nederlands stad is drukker en ongezelliger en bovendien gevaarlijker.

Voor Marjan wat zou je willen in en rond het hotel. Dan krijg je van iedereen wel duidelijk antwoord.

groetje Fan van het eerste jaar (maar welk jaar was nou het eerste jaar in de gidsen)