Zomergidsen!

• Michelle

Je hebt naar mijn idee wel een beetje gelijk Mick. Alhoewel een hele groep Nederlanders die ik ontmoet heb op Karpathos wel echt het eiland verkennen en niet alleen maar overdag aan de zwembadbar bij Romantica hangen. Overigens ieder z'n eigen keuze maar 't lijkt me zo jammer van het mooie eiland als je er zo weinig van ziet.

Verder is de Nederlandse sfeer makkelijk te vermijden door zelf wel de dorpen in te trekken, met de Griekse mensen te praten over het leven en 's avonds na een mooie zonsondergang in een donker Grieks dorpje te dineren.

Voor mij dit jaar geen Karpathos, misschien volgend jaar weer begin mei of eind september… Op zich had ik nog wel het WK voetbal daar mee willen maken, 6 jaar geleden was het leuk met het EK, toen waren er nog niet zo veel toeristen als nu en kregen we van een oudere Griekse vrouw bij het café van haar familie bij elke wedstrijd een plekje op de 1e rij bij de tv en 'n Oranje cocktail :-) En alle Grieken maar juichen voor Nederland!

• herbert

Ik vind dat Mick mensen wat meer in hun waarde moet laten en wat minder kritiek moet spuien. (zoals ook vaak op het andere prikbord van Henk op de Laak ) Als zij zo graag samenklitten bij b.v. Romantica, nou so what ? Als zij dat nu leuk vinden wat is daar dan op tegen ? laat ze toch ! En beter klitten op Karpathos dan in Benidorm tussen de patat en frikadellen etende Hollanders. Daar zit wel verschil tussen Mick!

Wij gaan volgend jaar alweer voor de 8-ste keer en gaan er bijna iedere dag op uit maar wij vinden het ook leuk om s' avonds op het terras wat te drinken en een beetje lol te maken en of dat nu met Hollanders is of met andere nationaliteiten dat maakt niet uit. Wat is daar op tegen ?Vorig jaar hebben we het ontzettend naar ons zin gehad met de EK-voetbal en hebben wij bijzonder aardige mensen ontmoet waar we nog steeds contact mee hebben en in Holland komt dat veel minder voor. En we houden allemaal van ons eiland waar iedereen veel relaxter is.

Ik wens je een goeie zeilvakantie toe Mick, groeten Herbert.

• Mick

In week 28/29 meren we voor een paar daagjes (onder voorbehoud) in de haven van Karpathosstad aan, en heel misschien waag ik er wel even een avondje Romantica aan om mijn vooroordelen weg te nemen? Ik hoop in ieder geval niet met rotte tomaten begroet te worden…..

groet Mick

• herbert

Dan kan ik je helaas niet op een biertje trakteren Mick want ik ben er in week

23 t/m 25. Hopelijk voor jou zijn er in week 28 geen “tokkies ” bij Romantica !!

• Ingrid

Het ligt vast: van 4-18 augustus ‘wonen’ we weer op Karpathos. en wederom in Zephyros Village. Tsjonge was het maar alvast zover! Nog een dikke 7 (lange) maanden …

Prettige feestdagen allemaal!!