vakantie op Karpathos.

• Rosa

Bedankt voor jullie informatie.

Het word zeker Karpathos want wij houden ook van de gezellige rustige Griekse sfeer,Restaurantjes waar men griekse muziek speelt die zullen we daar wel vinden zeker?

groetjes Rosa

• MARY

Ik ben vrijdag teruggekomen van 1 week Karpathos in sound of the sea.

We hadden een 1 kamer app. groot ruim en schoon.

we hadden kamer 5c op de etage met uitzicht op zee en achter de bergen en dieren.

Daar hadden we 's morgens zon en minder wind dus daar hadden we de tafel en stoelen neergezet. We waren de laatste op de gallerij dus niemand had er alst van.

I.v.m. de vroege zonsondergang en de koudere wind hebben we niet op het balkon kunnen zitten. Als je in het zwembad ligt danheb je een uitzicht als villa Felderhof.

Het is geen geschikte lokatie voor mensen die slacht ter been zijn. Wij zijn niet slecht ter been maar waren zeer blij met onze auto. Het zijn prima app. gerund door zeer vriendelijk eigenaars. Je kan er ontbijten , lunchen en dineren.

We hadden 1 ochtend tot 11 uur bewolking en regen en donderdagmiddag wilde de zon ook niet meer komen. Toen zijn we iedereenmaar uitgebreid gedag gaan zeggen met de bijbehorende afscheidsborrels.

Het was echt relaxed nu er zo weinig toeristen zijn en de meeste souveniershops gaan sluiten.

Gegeten bij Sophia: als vanouds prima alle voorgerechten en lamskoteletten gehad

incl wijn ca. 10 euro pp.

Ook helenicos, een zaak die in de winter open is en in de zomer ook door grieken wordt bezocht is prima iets duurder maar zeer goed. Morgen verder groetjes Mary

• thomas

leuk verhaal

niet gedacht dat je niet meer op het balkon kan zitten zo in de avonduren

leuk dat sofia's ook nog open was

hoe waren te temperaturen in de avond mary?

heb je de thermometer niet zien hangen in sound of the sea ..hoofdingang in en dan meteen links aan de muur hangt ie hahaha

wij gaan volgend jaar in het hoogseizoen weer..heel mischien na seizoen ..moeten we nog ff bekijken

we vinden warmte toch wel heel erg lekker:-)

maar als die er savonds niet is ..hmz

• MARY

geen thermometer gezien, niet verwacht dat er een is. “s avonds heb je bij de app. het idee dat het heel koud is en het heel hard waait maar in de ”stad" valt dat wel mee. Een jasje of vest is dan wel aangenaam. De avonden van de week ervoor waren nog heel warm is mij verteld. De wind is gedraaid naar noord dus dan is het wat kouder net als hier. maar het zal 22 graden geweest zijn.

We hebben ook nog bij restaurant sirtaki gegeten zit in de oude taxistraat en heette vroeger Garden. Je kan er ook komen via de straat waar Mike ( Was al dicht) is loop je zo de tuin in. Hier kun je echt heel lekkere gevulde aardappel eten. Wie gaat moet dit echt doen. De rest is trouwens ook lekker daar

Wij eten trouwens nooit een hoofdgerecht maar bestellen een aantal warme en koude voorgerechten.

Als je naar Kira Panagia gaat kan je bij de man op de betonnen verhoging heerlijk pita souvlaki eten (al jaren). Maar boven zit ook een goed pizzeria, ook spaghetti.

Er is ook nog iemand die wil weten of er quad's zijn; nou die zijn overal te huur.

Ik weet geen prijzen, wel dat ze volledig afgeragd teruggebracht worden, dus dat zal niet goedkoop zijn.

De papagaai die op balkon boven Karpathos snackbar zat is doodgegaan afgelopen winter. 45 jaar.

Jorgos (had alles al opgeruimd) en de man van de drankenzaak ( dicht) niet gezien

dus kan niet oordelen.

Ter info de vliegtuigen van donderdag en vrijdag zaten vol (kinderen) dus het zal nu wel druk zijn. Veel eetzaken gingen dicht.

Ben ik nog iets vergeten?

• henny beverwijk

ik hoor van op dat coco de papagaai dood is ,hij hoorde bij pigadia.de laatste 3 jaar ben ik niet meer op het eiland geweest,daarvoor 18 maal.heb er veel lol gehad en mooie herinderingen aan,het is jammer dat het zo commercieel is geworden.MARY schreef:

>

> geen thermometer gezien, niet verwacht dat er een is. "s

> avonds heb je bij de app. het idee dat het heel koud is en

> het heel hard waait maar in de “stad” valt dat wel mee. Een

> jasje of vest is dan wel aangenaam. De avonden van de week

> ervoor waren nog heel warm is mij verteld. De wind is

> gedraaid naar noord dus dan is het wat kouder net als hier.

> maar het zal 22 graden geweest zijn.

>

> We hebben ook nog bij restaurant sirtaki gegeten zit in de

> oude taxistraat en heette vroeger Garden. Je kan er ook komen

> via de straat waar Mike ( Was al dicht) is loop je zo de tuin

> in. Hier kun je echt heel lekkere gevulde aardappel eten. Wie

> gaat moet dit echt doen. De rest is trouwens ook lekker daar

> Wij eten trouwens nooit een hoofdgerecht maar bestellen een

> aantal warme en koude voorgerechten.

> Als je naar Kira Panagia gaat kan je bij de man op de

> betonnen verhoging heerlijk pita souvlaki eten (al jaren).

> Maar boven zit ook een goed pizzeria, ook spaghetti.

> Er is ook nog iemand die wil weten of er quad's zijn; nou die

> zijn overal te huur.

> Ik weet geen prijzen, wel dat ze volledig afgeragd

> teruggebracht worden, dus dat zal niet goedkoop zijn.

> De papagaai die op balkon boven Karpathos snackbar zat is

> doodgegaan afgelopen winter. 45 jaar.

> Jorgos (had alles al opgeruimd) en de man van de drankenzaak

> ( dicht) niet gezien

> dus kan niet oordelen.

>

> Ter info de vliegtuigen van donderdag en vrijdag zaten vol

> (kinderen) dus het zal nu wel druk zijn. Veel eetzaken gingen

> dicht.

> Ben ik nog iets vergeten?