vakantie op Karpathos.

• Annie H

Hallo Karpathosgangers.

Wij zijn afgelopen donderdag teruggekomen van “ons eiland Karpathos”. Ik durf dit te zeggen omdat we er voor de 11de keer waren. We hebben het er heerlijk gehad, net of je thuis komt na een hele lange vakantie. Het eiland heeft voor iedereen iets te bieden. Het is er gezellig, de mensen zijn ontzettend vriendelijk, de temperatuur is heerlijk, het zeewater is warm, het eten is fantastisch, de drankjes zijn lekker van smaak. Ons appartement ligt iets buiten de stad en als we naar het stadje willen, lopen we er in ongeveer 20 tot 25 min. naar toe, over de hoofdweg.

De natuur op Karpathos is heel verschillend. Sommige stukken zijn heel dor en als je over de bergen gaat, kom je ook groene stukken land tegen. Er is niet zoveel te zien op dit eiland, maar als je toch iets wilt doen, kun je met de boot naar Olympos, een stadje hoog in de bergen, waar de tijd 100 jaar heeft stil gestaan en de vrouwen de baas zijn. Je kunt ook per boot naar verschillende strandjes om daar lekker te zonnen. Ook is het mogelijk om een dorpentocht te doen. Dit vindt ik persoonlijk heel mooi, omdat je dan heel veel over het eiland en zijn bewoners te weten komt.

Dit alles kun je natuurlijk ook op eigen houtje onderzoeken, want je kunt hier overal auto's, jeeps, scooters of motors huren.

Probeer het volgend jaar eens.

Groetjes van een echte Karpathosfan.

• rosa

hallo karpathosfan,

Wij zijn nu al aan het plannen om volgend jaar voor de eerste keer naar Karpathos te gaan.Wat bedoel je met er is niet veel te zien?Wij zouden begin mei gaan is dat aan te raden.Voor ons moet er nu wel niet veel toerisme zijn, als de Griekse sfeer er maar is,Jij spreekt ook van dor, maar als je in mei gaat ziet je dan geen verschil?

groetjes Rosa

>

>

• Annie H

Hallo Rosa.

Fijn dat je naar Karpathos wilt gaan.

Met niet zo veel te zien bedoel ik allerlei opgravingen en grote stadbeelden en musea. Als je wat wilt zien zul je het zien. In mei is er nog niet zoveel toerisme, de Griekse sfeer is er altijd. En dor is het op een eiland, waar heel weinig regen( we hebben in 3 weken 3x een buitje gehad) valt, is het in september- oktober natuurlijk heel dor en droog.

In mei staat de natuur natuurlijk in volle bloei en is het een lust om te zien.

Het zeewater is in mei nog niet zo warm, als in september. Maar het is heerlijk wandelen in mei.

Als je nog vragen hebt,vraag het maar gerust. Weet je al waar je naar toe wilt gaan. Ik bedoel naar welk appartement of hotel.

Groetjes Annie H

• rosa

Hallo Annie,

Ja het is zoeken op internet,en boeken in Nederland.

In Belgie is er geen reisaanbod voor Karpathos.

Wij hadden gedacht aan Sound of the Sea in Pigadia.

gr… rosa

• Annie H

Hallo Rosa.

Sound of the sea is volgens mij een nieuw appartement en ligt aan de buitenkant van Pigadia. Je moet altijd over een berg heen om in het centrum te komen. Kijk eens in de boeken van sudtours. Een goed appartement en hotel is Romantica.

Ook Holland International- Arke heeft leuke appartementen in Pigadia en omgeving.

Kijk eens op de site van Henk op de Laak. Deze site vind je op de pagina Karpathos.nl. Hopelijk heb ik je hierbij geholpen.

Groetjes Annie H

• Annie H

Hallo Rosa.

Ik heb even voor je gekeken en de pagina heet Karpathos op de Laak.

Hieropstaan vele accomodaties en restaurants en van allerlei nuttige dingen.

Groetjes Annie H

• thomas

Het is idd een nieuw complex (2004)

Ik ben er dit jaar met mijn vriendin geweest en het is een aanrader!!

Het is idd een stukje berg op,berg af naar de stad en terug..maar als je jonge gezonde benen hebt is het zeker te doen..ik heb op en neer getrimt van de supermarkt naar Sound of the Sea in 15 minuten..kijk niet naar een stukje lopen ..eenmaal bij het complex versta je weer versteld van de schoonheid van de natuur daar,het uitzicht!!!,het geluid van de zee op je balkon,de aardige eigenaren,alles!!!

een aanrader echt waar!!

Volgend jaar gaan we weer maar dan 2 weken

• Annie H

Hallo Thomas.

Welke tijd van het jaar zijn jullie daar geweest.

Het lijkt me daar niet zo leuk als het hard waait.

groetjes Annie H

• thomas

heyhey ..wij waren daar van 29-7 tot 5-8 het waaide op zijn tijd wel dat klopt.

maar dat is juist heel aangenaam ..wij zaten toevallig net in de week dat het elke dag 37 graden was,snachts was het meestal rond 30 graden.

ik weet niet hoe het in oktober is of in mei/juni.

maar iig,volgend jaar gaan terug,maar dan 2 weken..met een briesje hoop ik:-)

• Gonnie

dag Rosa

Kijk eens in de gids van Sud tours. daar vind je onze favoriete vakantieplek nl. White House, Ligt aan de rand van het centrum van Pigadia, fijne schone appartementen. Dichtbij het strand, dichtbij de bakker, supermarkt,ver genoeg van luidruchtige feestgangers, als die er al zijn op Karpathos. Als je nog nooit op Karpathos bent geweest is er genoeg te zien en te doen daar. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je gewend bent vakantie te vieren. Zoek op Karpathos vooral geen feeststraten zoals op Kos en Rhodos, geen Hollandse restaurants , geen mc Donald. Wel veel grieks restaurantjes,heerlijke terrassen om koffie of cocktails te drinken. Er is best nog veel groen te zien op Karpathos, maar dan moet je er wel op uit met de auto of met een excursie mee. Maar ik zou zeggen, probeer het eens, ik kom er al zo'n jaar of negen, dus ik weet wel waar ik over praat!! groeten Gonnie.