Vorig jaar verbleven wij in appartementen ‘Embassy’ wat perfect was, groot en schoon, een nieuw en kleinschalig complex. En ik ben er enorm verliefd geworden op een katje daar in de straat. Nu zijn (kleine) katjes natuurlijk altijd erg schattig. Maar dit beestje had een gebroken voorpootje gehad, dat nu lam was geworden en ze zakte daar steeds doorheen. Ze had er geen pijn aan, en speelde vrolijk met d'r zus en haar moeder. Kon ook goed van zich af vechten bij andere katten.
Wilde de poes meenemen, maar vond dit ook weleen beetje egoïstisch. Kwam erachter dat ze een baasje had, de eigenaar van het restaurant achter Embassy. Maar huisdieren daar zijn niet zoals in Nederland natuurlijk. Ik heb me laten overtuigen dat zo'n poes een heerlijk leven had daar. Beter dan ik haar als vijf dagen werkende dame haar zou kunnen geven. Maar… ik heb er nog steeds spijt van, egoïstisch of niet. Ik lig er soms (na een jaar) nog steeds wakker van. Hoor wel eens verhalen over kattenslachters die in de winter katjes afmaken om ‘overbevolking’ tegen te gaan.
Zou het leuk vinden als iemand die logeert bij Nisia, Elektra of Embassy me kan vertellen dat de poes nog leeft (als je er bent geweest en je hebt haar niet gezien hoor ik het liever niet).
Ik weet wel dat er ergere dingen zijn in de wereld om je druk over te maken. Maar toch…