stomme sentimentele vraag over een kat

• Nel

Vorig jaar verbleven wij in appartementen ‘Embassy’ wat perfect was, groot en schoon, een nieuw en kleinschalig complex. En ik ben er enorm verliefd geworden op een katje daar in de straat. Nu zijn (kleine) katjes natuurlijk altijd erg schattig. Maar dit beestje had een gebroken voorpootje gehad, dat nu lam was geworden en ze zakte daar steeds doorheen. Ze had er geen pijn aan, en speelde vrolijk met d'r zus en haar moeder. Kon ook goed van zich af vechten bij andere katten.

Wilde de poes meenemen, maar vond dit ook weleen beetje egoïstisch. Kwam erachter dat ze een baasje had, de eigenaar van het restaurant achter Embassy. Maar huisdieren daar zijn niet zoals in Nederland natuurlijk. Ik heb me laten overtuigen dat zo'n poes een heerlijk leven had daar. Beter dan ik haar als vijf dagen werkende dame haar zou kunnen geven. Maar… ik heb er nog steeds spijt van, egoïstisch of niet. Ik lig er soms (na een jaar) nog steeds wakker van. Hoor wel eens verhalen over kattenslachters die in de winter katjes afmaken om ‘overbevolking’ tegen te gaan.

Zou het leuk vinden als iemand die logeert bij Nisia, Elektra of Embassy me kan vertellen dat de poes nog leeft (als je er bent geweest en je hebt haar niet gezien hoor ik het liever niet).

Ik weet wel dat er ergere dingen zijn in de wereld om je druk over te maken. Maar toch…

• Jana

Ik vind je helemaal niet stom of sentimenteel, maar erg lief, dat je

nog zo over die poes inzit. Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat

je gerustgesteld wordt; groetjes JANA

• Erwin

Kijk eens op de Karpathossite van Henk op de Laak ( prikbord), daar maak je wat meer kans omdat daar meer mensen naar kijken en ook reageren. Succes met de kat, groeten Erwin

• marjan

Hallo Nel

Ik kijk vaak op de site van Henk maar kwam nu toevallig op deze site uit. Ik snap je helemaal!!!! In september 2004 hadden wij kamer 2 in Embassy en twee weken lang 2 katten te logeren, Hinkie en haar moeder!!! Ik ben helemaal verliefd op Hinkie (zo noemde wij haat). In september 2005 wederom naar Embassy en ja hoor, Hinkie is er nog in al haar glorie. Het is een flinke kat geworden en reuze aanhankelijk. Ze sliep 's nachts op het bankje in de hal van Embassy en hoe laat we ook thuis kwamen, ze moest altijd even kroelen. We hebben alweer voorgeboekt voor september 2006 en ik hoop Hinkie dan weer te zien.

Groetjes, Marjan

• Nel Bossie

Lieve marjan,

Dank voor je bericht, ik sprong echt een gat in de lucht!!! Wat ben ik blij voor Hinkie! Ik noemde haar Nike (spreek uit Niekee), naar de griekse god waar ook de sportschoenen naar zijn vernoemd.

Wat goed dat ze overleefd heeft. Ik begreep ook dat de eigenaren van het restaurant achter Embassy haar baasjes zijn, al houdt dat in riekenland wat anders in dan in Nederland.

Je hebt me echt een hele fijne kerstboodschap gegeven! Bedankt!! En groetjes aan Hinkie als je haar eerder ziet dan wij haar zien.

Nel

• marjan

Hallo Nel

Wat leuk een berichtje terug. Wij hebben weer geboekt voor (16e keer of zo, ben de tel een beetje kwijt). Wij gaan weer naar Karpathos app. Embassy op 21 sept. 2006. als je mij je persoonlijke mailadres mailt dan kan ik je foto's van Hinkie (Nike) sturen. Ik heb hele leuke foto's!!!!

Fijne feestdagen en groetjes, Marjan