Prikbord!!

  • Fred

    Wij als Griekofielen hebben al vele eilanden bezocht. Nu delen wij een hoop leuke dingen op de prikborden van deze eilanden. Nu heeft Karpathos er ook één. Geweldig!

    Van 1995-2002 slechts 7 keer op Karpathos geweest… We waren verslaafd aan dit eiland, maar nu toch afgekickt en bezoeken ook weer andere eilanden.

    Terug naar Karpathos gaatzeker nog gebeuren!!

    Spiros, nu Electra Beach barman. Nikos, beginjaren bedjesverhuur, nu timmerman? Petra (Nederlandse, getrouwd met kapper Michaelis). Manos, eigenaar Eros bar (nu Escape)… werd wat minder laatste jaren. Pascalis, eigenaar Odeysee restaurant en bar Marina, was getrouwd met Bianca (Nederlandse).

    Ook twee keer Romantica meegemaakt met Joke. gezellig en erg familiaal….

    Steve, Nick, Parasol Andrew etc etc. Hoe zou het daar gaan??

    Eerste jaren waren geweldig, alles kon alles mocht (weinig politie, geen belastingambtenaren). Grote feesten meegemaakt. Laatste jaren was dit veel moeilijker.

    Hoe is dit nu??

    Succes met dit prikbord!

    Fred

  • Annie H.

    Hallo Fred.

    Ik lees, dat je bekend bent met Karpathos.

    Wij. mijn man Joop en ik komen er ook wat vaker. In September gaan we voor de 11e keer.

    Ik weet niet hoelang het geleden is, dat je op Karpathos bent geweest.

    Wij waren ooit eens een keer bij Romantica, toen er ook een Fred logeerde.

    Hij hield van elke dag een dagboek bij. Hij zat ook vaak bij Joke aan de bar.

    Maar nu even wat ander dingen. Karpathos is heel erg veranderd. Ze hebben een nieuwe burgemeester en die heeft vele veranderingen meegebracht. In de avonduren is er geen verkeer meer in de haven en in het centrum. Er staan zelfs prullenbakken overal en niets mag meer overal neer worden gegooid. Ook is er op sommige wegen eenrichtingsverkeer. Er is ontzettend veel bij gebouwd. Hotels, appartementen en supermarkten. Petra is nog steeds getrouwd met die kapper, er is wel hommeles geweest, maar nu hebben ze twee kinderen, een jongetje van 6 en een meisje, dit is nog een baby. Op dit moment zijn ze in Nederland.

    Pascali heeft nog steeds het restaurant tegenover Romantica, maar die bar in de haven en Bianca heeft hij niet meer. Wel een zoon, Nykos is zijn naam en hij woont met zijn moeder in Nederland. Andrew staat ook niet meer in Parasol, hij is teruggegaan naar Zuid-Afrika.

    Joke werkt vanaf dit jaar niet meer bij Romantica. Ze had er lang genoeg gewerkt. Jammer voor ons, maar we zien wel wie er nu komt. Ik heb via,via gehoord, dat er weer een Nederlandse komt. Zo Fred, ik hoop, dat je nu weer even genoeg weet en als je nog meer wilt weten, laat het effe horen. Groetjes An H.

  • Fred

    Annie,

    Ik ben niet die Fred die jij denkt :-(( of :-))..

    Ik ben in 95 begonnen in Philoxenia (last minute), toen 3 x Manos Plaza, 2 x Parasol en 3 x Romantica. Voor het laatst in 2001.

    Het feestparadijs (toen feestte ik nog veel.. nu minder…) zag je wel veranderen. In de beginjaren kon echt alles. Karpathos was nog niet ontdekt door de toerist en ook niet door de Griekse belasting! De Grieken vonden alles leuk en alles vonden ze best. Zelfs tot aan “op rekening” drinken in de bar, geweldige tijd!! Ook de bruiloft van Petra was leuk en Grieks (tot aan paard in de zee!!)

    Langzaamaan werd het commercieler en toen de belastingdienst met wat aanslagen kwam, werden de “echte” Grieken de dupe. Zakelijke Grieken hadden dit sneller door. Hierdoor verloor het eiland zijn glans. De “echte” Grieken werden mopperig (geldproblemen), de sfeer was een beetje weg.

    MAARRR, het blijft een leuk eiland. Ik heb wel mooiere eilanden nu ontdekt, maar mijn hart ligt nog steeds een beetje bij Karpathos. En vooral dan de bevolking.

    Ik zal nog regelmatig dit prikbord bezoeken en wie weet nog eens naar Karpathos (weet ik wel zeker).

    Doe ze allemaal maar de groeten!!

    P.S. de meeste Grieken die ik ken kwamen uit hun familiedorp Menetes