Busvervoer

  • Hilde

    Nu ik overnachting gevonden heb in Mesochori, zoek ik nog info over het busvervoer op Karpathos. Het uurrooster dat ik vind zal zeker wel voorbijgestreefd zijn, want dateert van 2007.

    Wie kan me helpen?

    Hilde

  • Janvw

    Hallo Hilde,

    Deze time table ben ik tegen gekomen op Facebook. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=352526768209286&set=a.352526761542620.1073741828.344445612350735&type=1&theater

    Ik hoop dat deze link werkt, het is wel een beetje wazig, want het is een foto,

    Maar zoals je kunt zien rechts boven het is van 2013.

    Alleen vervallen v/a begin september regelmatig diensten, uit ervaring weet ik dat vanaf eind september deze veranderingen ook gewoon in de loop van de voormiddag worden aangebracht,

    die dan ook gelijk ingaan. Dus altijd bij vertek even informeren of er nog een bus terug gaat.

    Maar ik zelf vind dit nooit een probleem, dit is de charme van Karpathos, niets moet alles kan.

    Zelf ga ik rond 20 sept weer naar Karpathos.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, Jan.

  • Hilde

    Jan erg bedankt.Alhoewel nogal beperkt, is het alvast veel beter dan helemaal niets.

    Hilde

  • eMeM

    Vraag me af of je wel echt in Mesochori zit. Want Lefkos hoort ook bij Mesochori.

    Vind het wel leuk als je er zit en laat het dan even weten. Ik maak vaak een rondreis op karpathos. Snapt niemand maar ik vind dat leuk. Ik huur dan een auto want de bus is niet altijd even handig. Nu staat met de auto naar Olympos e.o. nog op mijn lijstje. Ik heb geen zin in de boot (meer).

    Veel plezier.

  • Hilde

    In september zal ik in Mesochori (op KARPATHOS) aankomen!. Waarom in Mesochori? 17 Jaar geleden was ik al op Karpathos, maar heb Mesochori gemist! Nu en dan heb ik behoefte om in een echt dorpje te zitten en de achterstand in mijn lectuur wat bij te werken. Op die dagen in Mesochori zal ik dus wat afwisselen tussen wandelen en lezen…En nadien nog wat rondtrekken.

    Hilde

  • InVo

    Olympos met de auto kan, maar de laatste 2 km is nog onverhard.

    Ook is het een vreselijke slingerweg als ik degenen die de tocht hebben ondernomen mag geloven.

    Er zijn misschien één of twee B&B's in Mesochori zelf. Meer echt niet. En ik heb er één gezien vorige week. Eén etablissement waar je iets kunt eten en natuurlijk Kafé Skopi van Manolis met geweldig uitzicht over zee (alleen de bewolking was nogal aanwezig vorige week. Toen was het uitzicht toch wel erg beperkt. :( ).

    Zou niet graag met de bus vanuit Pigadia naar Mesochori gaan vanwege de vele slingers onderweg. Tabletjes tegen reisziekte maar beter bij de hand hebben.

  • Hilde

    't Zal wel een taxi worden. Trouwens, als jarenlange Griekenland reizigster heb ik ik die slingerbaantjes al lang overwonnen!

    Heb er ondertussen een kamer geboekt en iets eten zal altijd wel lukken. Ben wel eens diep op het vasteland geweest in een dorp met slechts 6 permanente bewoners, en daar lukte het zelfs.

  • InVo

    Wanneer is het vertrek naar Karpathos?

  • Byrd

    Ik zag vandaag een busrooster met een verbinding Pigadia-Diafani/Olympos. De vertrektijden zijn dinsdag en vrijdag om 09.30 uur.

    De weg naar het noorden is overigens sinds een paar weken helemaal klaar.

  • InVo

    Misschien ben je Hilde wel tegengekomen in Diafani, Byrd. :)