Is er op Karpathos geen sprake van crisis?

  • miriam127

    Hallo,

    Is er op Karpathos geen sprake van crisis? Ik probeer al 2 dagen een kleine auto te huren voor augustus maar niets is meer vrij.

    Heeft iemand nog tips?

    Gr. Miriam

  • miriam127

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de berichtjes.

    Gelukkig is het mij vandaag gelukt via het reisbureau. Wel bij Sunnycars, waar ik iets minder blij mee ben. Maar we hebben nu tenminste

    een (betaalbare) auto.

    Het probleem wat er vooral was is dat veel aanbieders geen kleine auto's meer beschikbaar hadden. Bij sommige sites leek het er wel op

    en dan boekte je een auto en een aantal uren later kreeg je een mail of telefoontje dat de gereserveerde auto noet beschikbaar was en dat

    ze een alternatief aanboden. Wat veel duurder was als waar ik in eerste instantie voor boekte.

    Ook als ik zelf naar de site van Sunnycars ging was er niets meer beschikbaar en ook http://www.sofiascarrentals.gr/ had helemaal niets meer beschikbaar.

    Maar het reisbureau heeft gelukkig nog wel wat voor elkaar gekregen.

    Gr. Miriam

  • InVo

    De auto's die ik op Karpathos (en andere eilanden) huurde, waren altijd van hogere (duurdere) categorie dan de ik had gereserveerd.

    Die kreeg ik zonder bijbetaling. Maar ja, reserveerde dan ook al in januari/februari voor mijn gehele verblijf.

    (Wat is er mis met Sunny Cars?)

  • miriam127

    Hallo InVo,

    We hebben 3 vakanties een auto geboekt via Sunny Cars en 3x vond ik het niet geweldig. De 3e keer was het zelfs heel extreem.

    Dat was op Corfu, om een lang verhaal kort te maken, we zouden voor 2 weken een auto hebben maar met de 1e kregen we gelijk

    onderweg al pech, de 2e was een oude roestige rammelbak en bij de 3e ging er een lampje BRAKE branden. Volgens de

    verhuurder een storing in het lampje maar in het echt betekend het dat er iets met de remmen is. Dus na 1 week en 3 auto's verder

    heb ik geen auto's meer geaccepteerd en na ee lang heen en weer gedoe met Sunny Cars kreeg ik maar een klein deel terug.

    Daarom ben ik geen fan van Sunny Cars.

  • herbert

    Wat is er mis met het ter plekke huren van een auto ? Ik doe dat ieder jaar en geeft nooit problemen en is bovendien goedkoper omdat je wat kan onderhandelen over de prijs. In juni had ik een prima auto voor 25,- per dag.

  • miriam127

    Hallo Herbert,

    Normaal gesproken doen wij dat ook, maar vorig jaar op Kos merkte ik al dat het moeilijk was daarom deed ik het nu via internet.

    Onderhandelen is leuk maar het grote probleem nu in augustus is dat er gewoon geen auto's meer zijn en dan kun je ook niet onderhandelen.

    Gr. Miriam

  • herbert

    Hoi Miriam,

    Ik kom al 14 jaar op Karpathos en heb nog nooit gehoord dat er geen auto's te huur meer zijn,ik weet ook wel m'n adresjes, maar ik kom alleen in juni of september, het zal dus in het hoogseizoen drukker zijn. Het komt waarschijnlijk ook door al die Italianen in de 2 grote hotels die er nu zijn. Jammer !

  • InVo

    Herbert, jij gaat in het voor- of naseizoen.

    In augustus kan het inderdaad lastiger zijn om een auto te huren, omdat dan de meeste toeristen op Karpathos zijn.

    (behalve de door jou genoemde Italianen ook veel Amerikaanse Grieken, Scandinaviërs, Nederlanders, etc.)

    (ik kom altijd in augustus, omdat nu nog even niet anders kan. Het ziet er naar uit dat dit jaar voor het laatst is. Volgend jaar kan ik mogelijk wel in juli. Voor- en naseizoen kan ik sowieso niet, omdat ik in het -hoger- onderwijs werk.)

  • xenos

    .

  • InVo

    da's een duidelijke boodschap.