Karpathos eind april-begin mei?

  • femkedevries

    Hallo allemaal

    Als echte Griekenland-fanaten willen wij weer eens een ander eiland ontdekken en hebben ons oog nu op Karpathos laten vallen. Aangezien het niet echt een heel toeristisch eiland is (heb ik begrepen) vraag ik mij af of er eind april-begin mei al wel ‘leven’ is of dat de meeste restaurants en winkels nog gesloten zijn.

    We houden van rondkarren in een huurauto, lekker eten, beetje winkelen en wandelen.

    Heeft iemand ervaringen/tips/suggesties?

    Hartelijk dank vast voor jullie reacties!

    Groetjes, Femke

  • Joke2

    Hallo Femke,

    Ik ben één keer in die periode op Karpathos geweest en dat is al een aantal jaren geleden. Restaurants zijn nog niet allemaal open, maar zijn bezig te openen. Er is genoeg keuze aan restaurants die wel open zijn. Het was verder nog erg rustig op het eiland, maar wel heel gezellig. Wij hebben tijdens die vakantie veel contacten opgedaan onder de lokale bevolking. Er stonden nog geen bedjes op het strand. Ik zou wel voor een locatie vlak bij of in Pigadia kiezen. Maar nogmaals, dit is onze ervaring van een aantal jaren geleden. Gr. Joke

  • Jeannette

    Femke,

    Wij gaan aankomende maand voor de 3de keer in dezelfde periode naar dit prachtige eiland, wij verblijven in hotel Romantica.

    Het is zeker een aanrader hoor om in mei naar dit eiland te gaan, niet te druk, niet te rustig, heerlijk lente-weer, je kan heerlijk het eiland verkennen, er zijn genoeg leuke excursies te doen, en in deze periode is het in sommige baaien heerlijk rustig zodat je ongestoord kunt zonnen……

    Kortom….een aanrader in deze periode.

    Jeannette