Weg naar het noorden

  • W.

    Ik las een tijd geleden dat er gewerkt werd aan een weg naar het noorden van het eiland. Is het al zover dat je daar met een gewone auto kan komen ? B)

  • W.

    :S

  • Byrd

    Beste Wil,

    Hierbij de info die ik van Nikos Orfanos, hotelhouder in Diafani, enige minuten geleden naar aanleiding van jouw vraag heb ontvangen.

    Dear Paul,

    How are you? nice to hearing from you again

    So the road is in a very good condition. The half of it it’s asphalt maybe until the summer it will be all of it

    Happy Easter

    Nikos

  • Lipo

    Houd er wel rekening mee dat op die zeldzame momenten dat er aan de weg wordt gewerkt, de doorgang is gestremd. Wanneer precies alles klaar zal zijn (meerjarenproject) onttrekt zich aan ieder's voorspelling. Maar:. . . . er zit schijnbaar schot in.

  • didog

    Hoi Wil,

    Het zou met een gewone auto moeten kunnen lukken.

    Stop even in Spoa en vraag in het koffiehuis/café of er die dag gewerkt wordt.

    Als er geasfalteerd wordt, mag je er niet langs. (de financiering van de weg is nogal fragmentarisch, dus een heldere planning is niet te geven).

    Ik zag een bericht van iemand (op een concurerende site) die 2 maal vergeefs richting noorden reed binnen een week deze maand.

    Er staan ergens op dit prikbord ook mooie video's (ik meen van Jjohn) van de route.

    Succes

    Dido

  • W.

    Dank jullie wel voor de antwoorden. (tu)

  • drekes

    Ik heb ‘de weg’ gedaan met een kleine huurwagen.Mits een aangepaste snelheid,en de toelating aan de verhuurder NIET te vragen,is er geen enkel probleem.

    Er is nog een strook van 10 km. die moet geasfalteerd worden.

    8,5 km. is verharde grindweg,waar 25 km/h geen autoschade veroorzaakt:

    …en dan is er nog die strook van anderhalve km.die ik tegen 5 à 10 km/h heb gedaan.

    Meer dan de helft van de voertuigen die ik tegenkwam(op zondag,wanneer er niet gewerkt wordt) waren normale huurwagens,quads of scooters…

  • Byrd

    De weg is nu op een km na af en goed berijdbaar met een gewone auto. Reistijd Pigadia-Diafani/Olympos is ongeveer een uur.

  • InVo

    Dus als ik volgend jaar naar K. ga, dan zal de weg wel eens af kunnen zijn.

    Of zullen ze het presteren om over die laatste kilometer ook een jaar of 10 te doen?

  • Byrd

    Ha ha ingrid. Volgens mij moeten ze het niet affe stuk na het seizoen afmaken. Anders kunnen weersinvloeden schade aanrichten. Hoe dan ook Diafani/Olympos is bereikbaar met een gewone auto en als je voorzichtig bent ook met ander vervoer. Vele jaren terug heb ik de afstand met een scooter gedaan. Dat moet nu dus zeker lukken als je een beetje sportief bent.

    PS Mijn betrouwbare bronnen hebben gezegd dat in oktober de weg wordt afgemaakt. Ik moet het nog zien ook al wordt het echt gemeend.Ook Karpathos staat onder druk van de economische/financiele crisis.