hoeveel geef je uit op karpathos?

  • machteld

    Hai allemaal,

    Nou de titel zegt het al, ik ben benieuwd hoeveel je uitgeeft bij een vakantie op Karpathos.

    Wat zijn prijzen van uit eten gaan, wat kost ontbijten ergens?

    Of een boottochtje?

    hartelijk dank alvast!

    groetjes

    Machteld

  • Gonnie v.d. Star

    Tja, dat is een moeilijke vraag….. Heb je een hotel,m oet je zelf alle maaltijden kopen, koop je veel souvenirs….. Ik zelf ga met mijn 17 jarige dochter voor de 8e keer naar karpathos en reken voor ons tweeen zo''n 50 euro per dag. Wij hebben dan meestal een kamer, dus eten buiten de deur, ontbijten met zelfgehaalde broodjes, stoel, ijsje op het strand, 3-4 cocktails ‘s avonds, disco, griekse cd, fruit, drinken etc. Kopen we nog veel kaarten, kado’s dan wil er nog wel meer geld nodig zijn., maar ja, wij gaan maar eenmaal per jaar op vakantie……… Daarmee wil ik nog niet zeggen dat Karpathos duur is, maar het is maar net wat je nodig hebt of hoe je vakantie viert…….

  • Ger van der Waal

    Zoals Gonnie ook al zei, dat ligt helemaal aan jezelf.

    Je kunt uiteraard elke dag uit eten, of in de supermarkt spulletjes halen en zelf een maaltijd creeeren. Als je uit gaat eten, bestudeer de menukaarten. Ze kunt erg voordelig uit eten aan de boulevard van Pigadia. Mijn favoriet was “Sophies place”.

    erg gezellig en zeker niet duur.

    Boottochtjes, bijvoorbeeld naar Olympos, kann je het best boeken op de boot zelf (de KarpathosII), die s'avonds in het haventje ligt. Dat scheelt enorm in vergelijking met boeken in het reisbureau.

    Over het algemeen is me opgevallen dat het eiland eigenlijk helemaal niet duur is.

    Vorig jaar was ik in Lefkas, en daar was alles aanmerkelijk duurder.

    Veel plezier in Karpathos,

    Groet,

    Ger

    http://members.home.nl/wageral/

  • machteld

    hartelijk dank hoor voor de reacties, natuurlijk verschilt het van wat je wilt en doet, maar voor 50 euro kan je dus met twee wel een mooie dag doorkomen! Ik wilde gewoon weten wat uit eten enzo een beetje kost, of je moet denken aan 20 euro pp of eerder aan 50 - wat ik duur vind)

    groetjes

    Machteld

  • Sylvia

    Wij zijn sinds 3 weken terug uit Karpathos en als wij s'avonds uit eten gingen waren wij tussen de 23 en 30 Euro kwijt aan ons avond eten + wijn.Namen we een Pizza dan waren we ongeveer rond de 16 en 20 euro kwijt.Ontbijten kost ongeveer 4,50 p.p.

    Groetje Sylvia.

  • saskia

    Ik sluit me ook helemaal aan bij de andere reacties.

    Wij zijn geen mensen die op het geld letten…en we konden voor 50 euro per dag ook prima uit eten en lekker op een terrasje zitten enz. We zaten in een appartement en regelden zelf ons ontbijt.

    Neem wel genoeg zonnebrand mee. Doordat onze bagage op schiphol was achtergebleven moesten we dus alles op Karpathos kopen en dingen als zonnebrand enz zijn behoorlijk aan de prijs: ong 12 euro voor factor 25. OOk dingen als boeken enz zijn duurder dan in Nl. Maar goed, meestal heb ej dat soort dingen wel zelf meegenomen.

    Als je een auto of scooter wilt huren informeer dan goed bij de verschillende bedrijven, er is een behoorlijk prijsverschil. Wil je wat goedkoper, veel bestemmingen zijn ook prima met de bus te bereiken en vel goedkoper.

    Groetjes

    Saskia

  • Berry

    Ik ben nu een paar dagen terug uit Karpathos en kan over de prijzen het volgende opmerken:

    Karpathos is 30% duurder als Kreta (wij wonen op Kreta) ook oppassen of een restaurant een kaart heeft en je njiet meteen naar de keuken laat lokken voor alle heerlijke gerechten. Bijvoorbeeld Restaurant Kalo Kardia (goed hart) vroeg voor een “verse” portie lamsvlees met rijst en een paar patatten 13 euro per persoon. Wij op Kreta zijn gewend ongeveer 6 euro te betalen. Kalo Kardia licht op de hoogvlakte bij de Limni berg en was het enige restaurant in de omgeving. Wij hebben gereclameerd maar de eigenaar vond het een doodnormale prijs. Als wij naar een eiland met vakantie gaan dan nemen wij de auto mee en door de grootte kunnen wij erook in slapen. Resumerend 9 dagen Karpathos hebben wij ongeveer 600 euro uitgeven incl boottocht en benzine op het eiland.

    Groetjes Berry

  • MARY

    Ik denk niet dat berry bij kalo kardia bij de Limni vlakt heeft gegeten.

    Kalo kardia is een restaurant vlakbij ta Nisia ,dacht ik appartementen van Sudtours,

    Ik moet opzoeken hoe het daar precie heet, maar ik heb daar ook een keer gegeten, en het was prima, niet zo goedkoop als in Pigadia, maar in de middle of nowhere is het nu eenmaal duurder. Zal wel aan het drankgebruik hebben gelegen want daar is Mr. Thanassis zeer scheutig mee. We hebben daar ook een keer gegeten en dat koste niets, we moesten de frappe betalen, ook zelf maken.

    Kalo kardia in Pigadia is een visrestaurant; de eigenaar vist zelf.Als je vis wil eten ben je altijd duurder uit. Ook hier wordt de vis duur betaald.

    De zee is bijna leeg.

    Ook bij Sophia heb je goede en verse vis want haar vader vangt ze.

    Een goed alternatief is te kiezen uit diverse voorgerechten. 5 zijn voldoende, een beetje afhankelijk van je eetlust,. 6 zit je echt wel vol. met wijn en water kost dit je ca. 20 euro.

    Kom al op Karpahos sinds het voor het eerst een bestemming was in de gids.

    Ga al jaren met de zelfde familie om de dochter was 6 toen en nu 21.

    Ik heb het zien bouwen.

    Waar Sophia nu zit was het rots met 1 boom. Ineens werd er gehakt en gebroken, wie toen in Manos plaza zat was niet blij, en in het voorjaar was het zoals nu is.

    Ook las ik ergens dat het nu ineens autovrij is aan de haven, dat was het toen ook

    's avonds. Ook dat verkeer langs de terrassen had wel wat; je zag iedereen en zij jou. Maar ook daar is de verkeersintentieteit toegenomen dus is het beter zoals het nu is.