paar vragen over karpathos en journeys end

  • machteld

    Hallo allemaal,

    We gaan deze zomer 2 weken naar Karpathos, in apartement Journeys end. Is iemand daar eerder geweest? En zo ja, hoe was dat?

    We zitten vlakbij Pigadia. Zijn er vandaaruit leuke uitstapjes te maken zonder auto? Dus of per bus,of met boten oid. En is het mogelijk om om naar Patmos te varen?

    Hartelijk dank voor antwoorden, uiteraard verwacht ik niet dat iemand alles weet hoor.

    Machteld

  • Gonnie v.d. Star

    Je reisleidster zal je ongetwijfeld informeren over de uitstapjes die je kunt maken. Mijn favorieten… de dorpentocht , waarbij je langs ong. 7 dorpen in het zuidelijke deel komt, met heel veel informatie over het leven op karpathos. En een dagtrip naar Olympos mag je zeker niet missen. Deze laatste trip kun je ook individueel regelen bij Possi travel in Pigadia ,een reisbureau waar je ook kunt boeken voor alle ferry's. Je kunt hem niet missen, zit in hetzelfde straatje , waar alle grote terrassen zijn. Of je naar Patmos kunt, weet ik niet, naar Rhodos is het al zo'n uur of 7 varen, dus denk er nog even over na…… Gonnie.

  • suzanne

    De boottocht naar Olympus kun je heel goed zelf bij de boten in de haven boeken. Is ook nog eens goedkoper dan via de reisleidster. Vorig jaar scheelde dat 15 euro per persoon en mochten de kinderen gratis mee. De tocht is echt een aanrader!!!

  • René

    Wij zijn al 5x op Karpathos geweest en 4x in Journey's End!

    Zouden er niet zo vaak terug komen als het niet goed zou zijn! Goede appartementen met evt. airco. Mooi zwembad!

    Advies: huur een auto of nog beter een jeep en verken het eiland zelf. Eerst een dorpentocht is nooit verkeerd zodat je al een idee hebt wat je allemaal kunt verwachten!

    Bevolking is heel aardig en het eiland schitterend om zelf te verkennen. Wij hebben in die 5x Karpathos nog steeds niet alles gezien!

  • annie H

    Hallo Machteld.

    Wij zijn nog nooit in Yourneys end geweest, maar gaan in september voor de 11de keer naar Karpathos. Elk jaar ontdekken wij weer iets nieuws. Het eiland is gewoon fantastisch,

    groetjes Annie H