Na 20 jaar weer naar Griekenland

  • Wim M

    In 2001 na lange tijd weer eens naar Griekenland. Karpathos, we vonden het prachtig en de natuur super ruig.

    Het leek of de tijd stil had gestaan. Gezellig, betaalbaar en aardige mensen. Jammer van die enorme harde wind. (wij waren er in juni/juli)

    Wat ons ook opviel was het enorme aantal Russen (kamermeisjes/bediening).

    Ik vraag mij af of dit een lek is in Fort Europa!!

    Daarna omdat we nooit 2x naar hetzelfde eiland willen, naar Thassos. Dat overtrof alles wat we ooit in Griekenland gezien hadden, dus het jaar daarop weer.

    Toen naar Chios, prachtig. Groot eiland veel te zien met de auto en scooter. Heel bijzonder.

    Nu nog even wachten. Volgende maand naar Skopelos, nooit geweest en niet veel info over te vinden, ook niet op het Griekenland prikbord.

    Alle Griekofielen zullen naar mijn mening elkaar een dienst bewijzen wanneer er reacties op vakantiereiswijzer.nl ingvuld worden.

    Groetjes,

    Wim

  • annelies

    wij gaan 10 juni er 2 weken heen

    ben heel erg benieuwd

  • Jana

    Annelies, je klinkt alsof je voor de eerste keer naar Karpathos gaat.

    Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt. Ik heb de indruk dat men het

    òf hélémaal niks vindt òf men is gelijk verkocht. Niet omdat het

    nou zo'n verschrikkelijk mooi eiland is, maar omdat er zo'n

    gezellige sfeer hangt. Natuurlijk zijn de Karpioten commercieel,

    maar ze laten het niet zo overduidelijk merken; ze lopen niet aan

    je te trekken en te plukken, waar ze op andere (meer toeristische)

    eilanden een handje van hebben. Door allerlei omstandigheden is

    het alweer bijna 5 jaar geleden dat ik er was, dus ik hoop dat het

    allemaal nog klopt, wat ik hier zit te beweren.

    Daarom Annelies: ik verwacht een uitgebreid verslag van je en

    ik wens je een heel fijne tijd toe, groetjes, Jana.

  • Arjan Huiskamp

    Beset mensen,

    Ik ga al vele jaren, samen met mijn vrouw, naar Griekenland. Practisch elk jaar een andere bestemming. Karpathos heeft echt ons hart gestolen en wij zin er in de vorige eeuw 3 keer geweest.

    17 juni a.s, gaan wij weer en wij verheugen ons er enorm op, want onze ervaring met de minder bekende eilanden is, dat er niet zo veel veranderd.

    Voor alle “Nieuwkomers”kan ik de excursie naar Saria, met een wandeling door de kloof van harte aanbevelen.

    De laatste keer dat wij op het eiland waren was in het najaar van 1999, er was geen bootexcursie meer naar Olymbos, maar als er voldoende belangstelling was zou er de mogelijkheid per bus zijn. Er waren voldoende mensen en het was een belevenis om op die wijze over de bergrug naar dit - toch wel touristische- plaatsje te gaan.

  • Gerda

    ARJAN, bofkont ! lekker naar Karpathos, ik wil mee !

    In de brochure van Sudtours staat de excursie per boot naar Olymbos

    wel vermeld. Ik heb hem in 2000 ook gedaan; echt een aanrader,

    ook voor ANNELIES ( die dit vast wel leest ).

    Je kunt op de terugweg naar beneden ook een stuk wandelen met

    de reisleidster, dan smaakt een pilsje in Diafani dubbel zo lekker !

    Graag een verslag als je terug bent, veel plezier. JANA

  • JANA

    Ik zie net dat je morgen naar Karpathos gaat, ANNELIES;

    ik wens je een fijne tijd en ik zal hier wel een ouzo op je

    drinken; denk je er aan verslag te doen na terugkomst? JANA

  • Jana

    Er zijn vast al wel mensen terug van een vakantie op Karpathos;

    kom op lui, laat ons eens meegenieten; vertel eens wat jullie zoal

    gedaan hebben; zijn er grote veranderingen ? zijn er al Engelsen

    gesignaleerd ? (hoop van niet, best volk, maar handen af van

    Karpathos) ; grote opmars van Vikingen ? Oosteuropeanen ?

    Laat het s.v.p. van “ons” blijven.

    Nou, vertel op !!!! JANA.

  • Arjan Huiskamp

    Beste mensen,

    Ik ben afgelopen vrijdag (1/7/05) uit Karpathos teruggekomen.

    Wat mij betreft kan Schiphol nog wat leren met betrekking tot het inchecken, dat ging snel hoor!

    In 1999 was ik voor het laatst op het eiland en ben na een weekje met de laatste vlucht naar Nederland teruggegaan.

    Toen vond ik het een bestemming om nog eens terug te gaan.

    Na deze vacantie heb ik het wel gehad.

    De veranderde menstaliteit van het eiland viel mij tegen.

    Het was zo liberaal op de grote stranden zoal;s de Vronthi baai en het Apella strand.

    Voor en nudist, die zich bescheiden gedroeg was er altijd wel een hoek(je).

    Ik was zeer onaangenaam getroffen door de borden NO NUDISM, die je er nu aantreft. In Ammobi is het mooie nudistenstraand inmiddels ook verboden terrein en moeten die zich tevreden stellen met het meest slechte stuk grintstrand dat er is.

    Als je een auto of brommer huurt kun je natuurlijk nog wel naar geschikte strandjes vinden, maar wat doe als niet kunt autorijden en een brommer te gevaarlijk vindt?

    Als je hierover sprak werd aangegeven dat er nu zo veel mensen met kinderen komen en dat het daarom verboden wordt. De strandstoelenman in Ammobi vertelde dat de hotels er op tegen zijn.

    Wat ik wel gunstig vond:

    Het eenrichtingsverkeer in Pigadia

    De bussen die frequenter rijden en u ook naar Messechori, Apella en Aghia Pellagia gaan.

    De extra strandbussen op zondag.

    De excursie naar Saria, die nu wel uitgevoperd wordt.

    De mogelijkheid om op één dag op en neer naar Kassos te gaan. Per boot over een stukje “open” zee. (Er zijn kotszakjes aan boord)

    Het havengebied vind ik nog erg leuk om te gaan eten, maar sommige straatjes worden nu al wel erg touristisch.

    Gelukkig zijn de rommelige supermarktjes er nog wel, maar er is ook weer een grote en voor Griekse begrippen zeer moderne supermarkt bijgekomen.

    Overigens heb ik geen Engelsen, maar wel Noren en Zweden ontmoet.

    Arjan Huiskamp, 4/7/05